Biståndshandläggare vikariat

Arbetsbeskrivning

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.


ÄLDREENHETEN ansvarar för myndighetsutövning för personer över 65 år med primär inriktning traditionell äldreomsorg.
Enheten består av områdeshandläggare, vårdplanerare, boendeuppföljare, boendesamordnare samt enhetschef.


Länk till Ekerö kommuns hemsida

Vill du bli en del av vårt härliga och engagerade gäng biståndshandläggare? För oss är arbetsglädje, engagemang och respekt viktigt. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och oss själva.

Nu letar vi efter en person som vill arbeta med oss och vill stötta oss under en anställds föräldraledighet – vem vet vad detta kan leda till?

I arbetet som biståndshandläggare på Äldreenheten får du ansvar för på ett rättssäkert sätt utreda och bedöma behov och hjälpa våra seniorer att få det bistånd som denne är berättigad till. Arbetet är till stor del självständigt men en kollega är aldrig långt bort för att ge stöd. Vi har också regelbundet träffar i helgrupp för att tillsammans diskutera ärenden som har en mer komplex karaktär. 

Som nyanställd får du en individuellt anpassad introduktion för att komma in i arbetet på bästa sätt. Du får stöd och hjälp av både enhetschef, samordnare och erfarna kollegor.

Som handläggare ansvarar du för att möten med brukare och anhöriga håller en god kvalitet samt att samverkan med både interna och externa aktörer leder framåt. Du kommer arbeta enskilt i många ärenden men är en del av en arbetsgrupp där dialog och samråd med dina närmaste kollegor och arbetsledare är en naturlig del av det dagliga arbetet.

Vi söker nu en kollega som vill möta kommunens äldre medborgare tillsammans med oss. Att arbeta med oss innebär att du får träffa våra seniorer i deras vardag, i deras hem och/ eller på sjukhus. Du kommer få ta del av många levnadsberättelser och du kommer ges möjlighet att hjälpa våra seniorer att på bästa sätt bibehålla och upprätthålla en skälig levnadsnivå.

För att underlätta balansen mellan arbete och fritid finns möjlighet till flextid när arbetet tillåter.

Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning är meriterande likaså erfarenhet av verksamhetssystem Pulsen Combine. Men för dig som är ny inom området så finns vi här för att stötta dig i din nya yrkesroll.

Vi hoppas att just du vill arbeta tillsammans med oss och ser fram emot din ansökan.

Kvalifikationer

Du har Socionomutbildning eller annan högskoleutbildning inom social omsorg som vi bedömer likvärdig.  Du bör ha goda kunskaper om lagar och förordningar inom verksamhetsområdet samt goda kunskaper i Officepaketet. Goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift.

B-körkort är ett krav.

Tillträde: Enligt överenskommelse.  Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under ansökningstiden.

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Vikariat under föräldraledighet 2024.

Så tar du dig till Ekerö kommun

Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekerö kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2023
  • Ansök senast: 31 oktober 2023

Besöksadress

Tappströmsvägen 2 17823 EKERÖ
None

Postadress

Box 205
EKERÖ, 17823

Liknande jobb


Biståndshandläggare

20 december 2024

Anhörigkonsulent

Anhörigkonsulent

20 december 2024

Biståndshandläggare, Östhammar

Biståndshandläggare, Östhammar

19 december 2024

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

19 december 2024