Biståndshandläggare/LSS-handläggare

Arbetsbeskrivning

Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare med visionen "Ett välmående samhälle med plats för alla att växa under trygga och goda livsvillkor."

Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme. Vi är en kommun med stor framtidstro och kreativa medarbetare!

Vi söker nu 2-3 Biståndshandläggare som vill arbeta med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om särskild service till vissa funktionshindrade (LSS).


Arbetsuppgifter

Du kommer att handlägga och fatta beslut om insatser inom vård- och omsorg. Det innebär att möta personer som ansökt om hjälp och stöd och därefter utreda, bedöma och fatta beslut om vilka insatser personen har rätt till enligt gällande lagstiftning.

I arbetet samverkar du med olika aktörer som till exempel anhöriga, omsorgens verksamheter och länssjukvården.


Kvalifikationskrav

Vi söker dig som är rehabiliteringsvetare, socionom eller har likvärdig utbildning, gärna med inriktning mot äldre och funktionshindrade. Du har dokumentations- och datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetet är självständigt och kräver både initiativ- och samarbetsförmåga.

Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning är meriterande, detta gäller även erfarenhet inom vård- och omsorg. Arbetet ställer höga krav på ett gott bemötande och ett empatiskt förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Körkort är ett krav för tjänsten.


Övrigt

Tillsvidareanställningar med tillträde enligt överenskommelse. I Krokoms kommun är heltid en rättighet och deltid en möjlighet. Provanställning kan komma att tillämpas under första halvåret.

Sista ansökningsdag är 2016 09 26, Vi kan komma att kalla till intervjuer under ansökningstiden.

Socialförvaltningen i Krokoms kommun implementerar ett trainee- och mentorprogram. Programmet omfattar bland annat kompetensutveckling utifrån en individuell utvecklingsplan och intern och extern handledning. Utöver det stävar vi efter en lägre arbetsbelastning genom färre antal ärenden per handläggare. Vi erbjuder årsarbetstid och möjlighet att omvandla semesterersättningen till fler semesterdagar. Vi arbetar kontinuerligt för att vara en attraktiv arbetsgivare!


Kontaktpersoner

Marie Hermansson
Verksamhetschef Bistånd
0640 16507
marie.hermansson@krokom.se

Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0640 161 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN KROKOM
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 31 augusti 2016

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


Biståndshandläggare LSS och Socialpsykiatrin

Biståndshandläggare LSS och Socialpsykiatrin

26 november 2024

25 november 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

25 november 2024

25 november 2024