OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Operation i Karlstad består idag av 2 operationsavdelningar. Som bäst pågår arbetet med att bygga ett nytt operationscentrum som beräknas vara klart till 2016. Här kommer vi samla all kompetens runt patienten i ett och samma hus, vilket innebär att vi kommer ha all pre och post operativ vård i nära anslutning till operation.
När vi flyttar in kommer vi att ha tillgång till 21 operationssalar. Nya operationscentrum är planerat efter patientens bästa väg och kommer att bestå av 3 olika flöden in till operation, ett akutspår, ett dagkirurgispår och ett slutenvårdsspår. Vi söker nu en biträdande avdelningschef till vart och ett av dessa spår. Du blir ansvarig för verksamhetsutveckling inom ditt spår.
Biträdande avdelningschef innebär ett ledningsuppdrag med ansvar för verksamhet, kvalitet, personal, arbetsmiljö och ekonomi. Biträdande avdelningschef är i linjeorganisationen underställd avdelningschef på operation och bildar tillsammans med avdelningschef, medicinskt ledningsansvarig läkare och ytterligare bitr avdelningschefer en ledningsgrupp på operation.
Vi eftersträvar ständig utveckling och förbättring på alla områden.
ARBETSUPPGIFTER
•I uppdraget ingår personal- ekonomi samt verksamhetsansvar för operation i Karlstad tillsammans med avdelningschef samt medicinskt ledningsansvarig läkare.
•I uppdraget ingår att tillsammans med ledningsgruppen på operation driva kvalitets- och verksamhetsförbättringar.
•Övergripande ansvar och planering för den dagliga driften i nära samarbete med driftledare.
•Biträdande avdelningschef har ansvar för att genomföra medarbetarsamtal samt lönesamtal för medarbetare på operation samt ansvar för rekrytering, introduktion, information och handledning till nyanställda.
•Utföra delegerade arbetsuppgifter inom arbetsmiljöområdet och rehabiliteringsområdet samt planera och genomföra APT enligt samverkansavtalet.
•Svara för att personal har tillgång till gällande författningar, metoder, anvisningar och instruktioner samt att de efterföljs.
•Andra uppgifter som ingår är attest av fakturor samt vissa inköp av förrådsmaterial för enheten.
•Följa upp och analysera ekonomiskt utfall gentemot budget och föreslå förändringar.
•Bitr AC är avdelningschefens ställföreträdare under dennes frånvaro.
•I uppdraget ingår viss klinisk tjänstgöring.
KVALIFIKATIONER
Vi förutsätter att du har hälso- och sjukvårdsutbildning och erfarenhet från ledningsuppdrag. Meriterande är leg ssk med specialistutbildning inom operation och/eller anestesi.
Vi söker dig som har god självkännedom, personlig mognad samt empatisk förmåga. Tonvikten vid tillsättningen kommer att ligga på personlig lämplighet. Förmåga att se helheten, kunna organisera, leda, planera samt bygga bra och förtroendefulla relationer med din omgivning är viktiga.
ÖVRIGT
Inför anställning ska du som sökande kunna uppvisa ett utdrag från polisens belastningsregister som du lämnar till chefen i oöppnat kuvert.
Utdraget får inte vara äldre än ett år.
Du hittar blanketten på www.polisen.se "blankett för begäran om utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister §9".
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karl Grönqvist, bitr avdelningschef
054-61 79 95
Katarina Janerås, Vårdförbundet
054-61 79 91
Tobias Kjellberg, divisionschef
054-61 43 92 (sekr)
Facklig företrädare nås via växel
054-61 50 00
Ulrika Nilsson, avdelningschef
054-61 99 75
Vårdförbundet
054-61 50 00, vx
Caroline Thunell, verksamhetschef
054-61 79 99
Jenny Ideborg, Vårdförbundet
054-61 50 00, vx
Margareta Stéen, Kommunal
054-61 79 79
Gunilla Berglind, Kommunal
054-61 79 79