Bitr enhetschef

Bitr enhetschef

Arbetsbeskrivning

Arbetsplats

Vi söker en flexibel problemlösare, som har erfarenhet av och är och insatt i arbetsmarknadsfrågor. 
Som person är du flexibel problemlösare, erfarenhet av socialt arbete, insatt i arbetsmarknadsfrågor och kunskap i olika lönestöd.

Kunskap om Arbetsmarknadsenhetens politiska uppdrag. Erfarenhet av arbetsmarknadsrelaterade frågor erfarenhet/handläggning av administration gällande anställningsstöd, lönebidrag och lönesättning.

Arbetsuppgifter
Leda arbetet enligt kommunens mål och riktlinjer och se till att gällande lagar och avtal följs är en övergripande del i rollen.
Van att samverka med myndigheter och andra organisationer.
Hög servicekänsla och arbetar processinriktat, både självständigt och bistå enhetschefen i olika uppdrag.
Vi söker en flexibel problemlösare med erfarenhet och insatt i arbetsmarknadsfrågor.

Kvalifikationer/utbildning

God kunskap av Arbetsmarknadsenhetens hela verksamhet.
Önskvärd kunskap och erfarenhet om Socialtjänstens verksamheter som Beroendecentrum. Försörjningsstöd, Vuxenenheten och övriga förvaltningar för att kunna anpassa Arbetsmarknadsenhetens behov och för att kunna knyta kontakter och avtal till verksamheten. Insatt i uppdraget Bostad först, upparbetad kontakt med frivården.
Förståelse för personer med funktionsvariationer och AME:s målgrupper är en viktig del för att lyckas i rollen.
God samarbetsförmåga, engagemang samt förmåga att fatta egna beslut är egenskaper som krävs för arbetet.
B-körkort krävs. 
Van vid förändringsarbete och att planera, följa upp i verksamheternas utveckling.
Har en välgrundad ledarstil som grundar sig i tydlighet, struktur samt förmåga att kunna entusiasmera medarbetare mot uppställda mål.
Ditt ledarskap präglas av öppenhet och delaktighet.
Intresse av utvecklings- och metodfrågor av olika karaktär.
Du är en utvecklingsinriktad person med förmåga att tänka i nya banor samt har ett professionellt förhållningssätt.

Övrigt
Utbildning inom relevant område är meriterande.
Datavana, insatt i Accordas dokumentationssystem.
MI- och lösningsfokuserat arbetssätt.
Relevant högskoleutbildning
Nätverksledarutbildning
Sign of safty
Stor vikt lägges vid personlig lämplighet

Varaktighet och Sysselsättningsgrad
Tillsvidare. Heltid. Tillträde enligt överenskommelse. 

Upplysningar lämnas av
Enhetschef Peter Knapp, 0651-180 85

Fackliga kontaktpersoner
Fackliga kontaktpersoner nås via växeln, 0651-180 00.

Sista ansökningsdag
2021-01-19

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:

Ljusdals kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen.

Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Swed
0651-181 07
Lisa Sjöström

Eva Berglund-Carlén
070-1902902
Elisabeth Fransson

Kjärstin Öhman

Eva Berglund-Carlén

Eva Åsåker

Inga-Lill Öjemark

David Norman

Carina Bryngelsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ljusdals kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 januari 2021
  • Ansök senast: 19 januari 2021

Besöksadress

Förvaltningshuset
None

Postadress

None
LJUSDAL, 82780

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

20 november 2024

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

20 november 2024