Bitr Fastighetsförvaltare

Arbetsbeskrivning

Till vårt gäng i Eskilstuna söker vi en till initiativrik och självgående Biträdande Fastighetsförvaltare för att stärka vårt arbete med att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Ditt område omfattar Eskilstuna/Strängnäs och Örebro. Placeringsort är Eskilstuna. Vårt fastighetsbestånd består idag av 810 lägenheter i Eskilstuna, 454 i Strängnäs och 152 i Örebro. På kontoret i Eskilstuna finns det ett stort och härligt gäng som består av tre kollegor inom fastighetsskötsel, två bostadsuthyrare, en fastighetsförvaltare och en projektledare. 
Arbetsuppgifter
Du kommer huvudsakligen att arbeta med att vara ett stöd till vår Fastighetsörvaltare, där du exempelvis hanterar samordning av ombyggnationer, underhållsåtgärder och har kontakt med hyresgäster. Du hanterar myndighetskrav och uppföljning av entreprenadkontrakt  Du kommer bland annat att följa upp och dokumentera inom områden så som värme, fukt och ventilation, genomföra och följa upp ronderingar samt arbeta administrativt. 
Rollen innefattar inte budgetansvar men du kommer att medverka i den ekonomiska uppföljningen och budgeteringen. Du arbetar självständigt men också som en del av teamet där alla tar gemensamt ansvar för de utmaningar vi ställs inför.
Vem är du?
För att kunna axla rollen som Biträdande Fastighetsförvaltare behöver du ha en gymnasie- eller påbyggnadsutbildning inom förvaltning, alternativt 3 års brancherfarenhet av liknande tjänst. Vi önskar också att du har certifikat i heta arbeten, SBA och/eller el, vana av upphandling av arbeten i enlighet med ABT/AFF och det är starkt meriterande om du tidigare jobbat med fastighetsförvaltning och uthyrning av lägenheter. Som person trivs du när du har mycket kontakter och relationer och du har en mycket god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer.   
Du är tydlig, håller vad du lovar, är trygg i vem du är och håller dig lugn även i stressade situationer. Är du dessutom någon med glimten i ögat och med en entreprenörsanda som vill vara med och utveckla teamet med Heimkänsla och ambitiösa mål, så kommer du att trivas hos oss! Du behöver känna dig bekväm med att arbeta i Office-paketet, ha erfarenhet av ekonomisystem samt vara van vid att arbeta digitalt. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med Vitec, är det starkt meriterande för rollen.
Du är bekväm med att arbetstempot tidvis kan vara högt och kan prioritera dina arbetsuppgifter utifrån behov och situation. Har du erfarenhet av arbetsledning är det meriterande men inget krav. Du behöver även ha giltigt B-körkort och goda språkkunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.   
Heimstaden
Vi är ett team så du bör gilla devisen Laget framför Jaget. Självklart arbetar du i linje med våra värderingar; Care, Dare & Share. Mer om vår kultur och våra värderingar hittar du här: https://heimstaden.com/jobba-har/
Ansökan  
Ansökan Personligt brev och CV välkomnas senast den 1 november 2021. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 1 november 2021

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


5 september 2024

19 juli 2024