OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.
På akutmottagningen har vi öppet dygnet runt och tar emot akut sjuka och skadade människor. Det betyder att vi arbetar hela dygnet både vardag och helg och i Umeå tar vi emot ca 41 000 patienter per år. Vid akutmottagningen arbetar sjuksköterskor, undersköterskor och medicinska sekreterare i team tillsammans med akutläkare och läkare från olika specialiteter.
Akutmottagningen i Umeå är en klinik under utveckling, under de senaste åren har vi genomfört flera spännande förändringar med nytt interprofessionellt teambaserat arbetssätt, samt att akutmottagningen nyss byggts ut med en ny stor mottagningsyta som skapar möjligheter till nya patientflöden och förbättrad arbetsmiljö. Vi har även en ny ledningskorridor där hela akutmottagningens administrativa personal finns placerade och där övrig personal på akutmottagningen har arbetsplatser.
Nu söker vi en biträdande avdelningschef då en av våra nuvarande chefer valt att börja studera. Vi hoppas att du är den vi söker för denna viktiga och meningsfulla tjänst.
Vi ser fram emot din ansökan och att du vill vara med och utveckla vår akutmottagning i Umeå! Kolla gärna in vår instagram ”akuten.umea” för att få en insyn i hur det är att arbeta hos oss.
ARBETSUPPGIFTER
Som biträdande avdelningschef hos oss ser du helheten och potentialen och tar oss modigt framåt.
Vår viktigaste resurs är våra medarbetare - du har ett genuint intresse för ledarskap och att skapa förutsättningar för dem att prestera på toppen av sin kompetens med patienten i fokus. Du tar ansvar för vår verksamhet utifrån dina befogenheter och företräder arbetsgivaren genom att leda och utveckla mot beslutade mål för patientens och medarbetarnas bästa.
Som biträdande avdelningschef jobbar du i team med avdelningschef, biträdande avdelningschef och medicinsk chef. Du har personalansvar och ansvar för verksamhetens mål och uppdrag tillsammans med dina chefskollegor, klinikadministratör och akutmottagningens medarbetare. Du kommer till exempel att hålla medarbetarsamtal och leda arbetsplatsträffar.
Chefsuppdraget inom Region Västerbotten är ett tidsbegränsat förordnande på 4 år. Förordnandet kombineras med en tillsvidareanställning inom ditt kompetensområde.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad genom utbildning eller erfarenhet. Du har erfarenhet av att jobba med ledaruppdrag gärna i en chefsroll.
Det är även meriterande om du arbetat inom akutsjukvård eller i en ledande befattning inom en akut verksamhet med bemanning dygnet runt.
Du är bra på relationer att skapa och underhålla dem och får lätt människors förtroende. När det blåser i verksamheten står du stadig och trygg i ditt ledarskap. Du är duktig på att organisera och strukturera ditt arbete men är också flexibel. Du kan snabbt tänka om och hitta lösningar på situationer som uppstår i en vardag där det händer mycket och ibland går fort. Det är ju trots allt akuten en spännande och utmanande arbetsplats!
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
I rekryteringsprocessen och urval använder vi ett arbetspsykologiskt test.
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.