Biträdande bemanningschef

Biträdande bemanningschef

Arbetsbeskrivning

Falkenberg är en kommun med stor tillväxt vilket skapar både möjligheter och utmaningar. Idag bor cirka 46 000 invånare i kommunen. Kommunens vision är Vi växer för en hållbar framtid och vi har tre övergripande mål: ett föredöme inom hållbarhet, Västsveriges starkaste näringsliv och Välfärd med god kvalitet. Kommunen har beslutat att arbeta enligt globala målen agenda 2030.

Vi söker nu dig som vill utveckla Falkenberg tillsammans med oss.

ARBETSUPPGIFTER
Vid årsskiftet 2021/22 skapas en central bemanningsenhet som inledningsvis ska arbeta med tre förvaltningar - socialförvaltningen, barn- och utbildningsförvaltningen och serviceförvaltningen. Enheten ska ge stöd och service i arbetet med personalplanering och förse förvaltningarna med tim- och poolanställda medarbetare. Idag finns bemanningsenheter i respektive förvaltning. Enheten tillhör den centrala HR avdelningen som i övrigt består av en HR-enhet och en löneenhet.

Vi söker nu dig som vill anta utmaningen att tillsammans med bemanningschefen bygga upp och utveckla den nya enheten i nära samarbete med förvaltningarna.

Till din hjälp kommer du att ha din chef, som är bemanningschefen, och administrativ personal. Till enheten kommer cirka 300 - 400 tim- och poolanställda medarbetare vara knutna.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas med uppdraget tror vi att du:
Har en lämplig utbildning, gärna på högskolenivå, och erfarenhet av att leda personalintensiva verksamheter i förändring och med kunden i fokus. Då verksamheten är intäktsfinansierad är det viktigt att du är van att hantera ekonomifrågor: intäkter, kostnader, resultat, budget och uppföljning. Vidare tror vi att du har en analytisk förmåga och ett logiskt sinne samt erfarenhet av personalplanering i större skala.

En framgångsfaktor blir att fånga upp verksamheternas behov. Det kräver förmåga att bygga och utveckla tillitsfulla relationer och samarbeten. Ditt ledarskap bygger på ett utvecklande ledarskap, rak och tydlig kommunikation samt en tillgänglig och närvarande ledarstil.

Du kommer att arbeta nära de beställande förvaltningarna och behöver kunna sätta dig in i deras behov. Du behöver både vara lösningsinriktad och kunna hitta lösningar snabbt, men också arbeta långsiktigt och strategiskt då bemanning är ett viktigt område för att kommunen ska kunna lösa sitt uppdrag i dag och i framtiden. Erfarenhet av att arbeta i en kommun eller annan politiskt styrd organisation är meriterande, men inget krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Agneta Elofsson
0346-886097

Sammanfattning

Besöksadress

31180 Falkenberg
None

Postadress

Nygatan 34
FALKENBERG, 31180

Liknande jobb


22 november 2024

Enhetschef administrativa enheten

Enhetschef administrativa enheten

22 november 2024

18 november 2024