OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna.
Om jobbet
På Affärsservice arbetar vi med bl.a. att granska bolånehandlingar, betala ut lån, genomföra tillträden samt efterföljande inhämtning av diverse underlag som ärendet kräver. Vidare så tillhandhåller vi support för rådgivare på besökskontoren, diverse egenkontroller, direkt kundkontakt gällande frågor som ej innebär rådgivning samt handläggning och beviljning av inkommande bolåneansökningar från privatkunder. Som Biträdande Chef för Affärsservice coachar, stöttar och hjälper du dina medarbetare i det dagliga arbetet. Vidare så fördelar du arbetsuppgifterna mellan medarbetarna och ser till att ni tillsammans når era mål. Förutom att leda dina medarbetare kommer du även att delta i det operativa arbetet med mestadels låneärenden för privatkunder men du är beredd att rycka in där du behövs.
Vem är du?
Du som söker tjänsten har akademisk utbildning med ekonomisk inriktning. Du har gedigen erfarenhet av att arbeta med krediter och du innehar Swedsec bolånelicens. Du har ett stort intresse för människor och ledarskap och vi tror att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som ledare.
Som person är du är prestigelös, förtroendeingivande och intresserad av andra. Du är positiv, lojal och en bra lagspelare. Ett stort engagemang och ett lugn underlättar i vardagen när prioriteringar av arbetsuppgifter ska genomföras. En flexibel roll som denna kräver att du snabbt har förmågan att pendla mellan olika arbetsuppgifter för att på bästa sätt möta de behov som är mest aktuella för tillfället. Du trivs i en roll där du stöttar och coachar dina medarbetare så att ni tillsammans når era mål. Vi ser även att du har en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete, där du ser en utmaning i att på ett smidigt och enkelt sätt kunna hjälpa andra samtidigt som du håller en hög kvalitét i ditt arbete. Därtill tror vi att det är viktigt att du på ett enkelt sätt kan ta till dig ny kunskap, söka information och svar men även anpassa dig efter nya omständigheter
Om oss
Länsförsäkringar Bank fortsätter att växa inom våra områden med privat-, företags och lantbrukskunder och visar på stark tillväxt. Lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. På vår Affärsservice arbetar 14 personer och tillsammans är vi ett glatt gäng som gör allt för våra kunder.
Mer information
Som en del i vår rekryteringsprocess kommer du att få genomföra test.
Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer.
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se
Sista ansökningsdag: 2022-02-06
Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna.