OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du goda kunskaper inom redovisning och budget- och prognosarbete? Vill du dessutom vara med och bidra till att öka antalet elevplatser för barn och ungdomar i Stockholm? Då kanske du är SISAB:s nya medarbetare!
Rollen som Biträdande controller
Som Biträdande controller tillhör du enheten fastighetsstöd som är en del av fastighetsavdelningen på SISAB. I denna roll kommer du att arbeta med uppföljning av fastighetsportföljernas ekonomiska processer samtidigt som du jobbar förebyggande genom att planera för de ekonomiska processernas deadlines. Du ansvarar för att ta fram underlag i samband med planering och uppföljning av budget, prognos och bokslut inom avdelningen. Rollen har ett tätt samarbete med fastighetscontrollern som du stödjer inom framtagning och analys av fastighetsekonomiska rapporter.
Vidare kommer du att:
• Arbeta förebyggande inom resp. fastighetsportfölj genom att följa upp de fastighetsekonomiska processens deadlines tillsammans med förvaltare och fastighetsvärdar
•
•
• Ansvara för uppföljning av budget, prognoser samt bokslut tillsammans med förvaltare och fastighetsvärdar
•
•
• Agera stöd till förvaltare och fastighetsvärdar inom mindre komplexa fastighetsekonomiska frågor
•
•
• Genomföra mindre komplexa ombokningar i huvudbok
•
•
• Ansvara för framtagning av utbildningsmaterial och kommunikation gällande utbildning inom ekonomiska rutiner för avdelningen
•
•
• Vara superuser i redovisning- samt budget- och uppföljningssystemen
•
•
Vem är du?
Vi tror att du är en strukturerad person som får energi av att stötta och leverera god service. Du har förmågan att självständigt planera och driva din egen agenda samtidigt som du tar initiativ för att utveckla både dig själv och organisationen. Att skapa goda relationer såväl internt som externt är en självklarhet för dig och du använder ofta din kommunikativa förmåga för att skapa förutsättningar för ett gott samarbete.
Vidare ser vi att du har:
• Universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi.
•
•
• 2-3 års erfarenhet av samordning av budget- och prognosarbete
•
•
• Goda kunskaper inom ekonomisk uppföljning samt redovisning
•
•
• God dator- och systemvana, har du dessutom arbetat med redovisningssystemet Agresso är detta meriterande
•
•
• Förmåga att uttrycka dig väl i både tal som skrift
Det är meriterande om du tidigare arbetat inom offentlig verksamhet. Har du dessutom erfarenhet av fastighetsekonomi samt hantering av stora transaktionslistor genom pivottabeller ser vi det som starkt meriterande.
SISAB erbjuder dig
På SISAB får du möjligheten att vara en del av ett värderingsstyrt bolag som arbetar aktivt med att skapa ett gemensamt synsätt och förhållningssätt. Vi är affärsmässiga, ansvarstagande och engagerade och dessa värderingar synliggörs genom vårt sätt att bemöta andra, vårt sätt att agera och fatta beslut.
Med hållbarhet och smarta lösningar i fokus får du vara med och bidra till att skapa inspirerande utbildningsmiljöer som formar framtidens Stockholm och ger barn och ungdomar bästa möjliga start.
Vi sitter i nya fina kontorslokaler vid Globen, Palmfelt Center. Förutom ett meningsfullt uppdrag får du en trygg arbetsgivare med ett uppskattat förmånspaket, som i år dessutom blev utsett till Stockholms friskaste företag. Vill du vara en del av ett engagerat team med mycket skratt, då är SISAB företaget för dig! Vår målsättning är att spegla mångfalden i staden och ser gärna sökande med olika erfarenheter och bakgrund.
Hej från din blivande chef
Jag heter Carmen Stefan och är enhetschef för Fastighetsstöd sedan fyra år tillbaka. Jag leder en enhet som är självgående, modig, engagerad och otroligt hjälpsam, både mot varandra och ut mot organisationen. Jag är otroligt stolt att få jobba med denna enhet då vi tillsammans har skapat en kultur som bygger på respekt, öppenhet och vilja att utvecklas i gruppen och individuellt. För mig är det viktigt att alla försöker göra sitt bästa på jobbet, identifierar områden som behöver utvecklas och vågar driva igenom förändringar.
Ansökan
Vi arbetar löpande med urval så skicka in din ansökan snarast. Dock senast 17e december. I rekryteringsprocessen kan vi komma att tillämpa bakgrundskontroller utifrån behov. För mer information om tjänsten, kontakta Carmen Stefan (Rekryterande chef) på +46 8 508 470 13. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Olivia Karlegatt (HR Business Partner) på +46 76 124 61 32.