Biträdande Delportföljsledare med erfarenhet av successiv kalkylering, S...

Biträdande Delportföljsledare med erfarenhet av successiv kalkylering, S...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 24 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Arbetsbeskrivning
Rollen som biträdande delportföljledare omfattar ett uppdrag med stort ansvar att tillsammans med delportföljledaren styra och leda delportföljen mot uppsatta mål.

Du kommer ha en tät och mer än daglig dialog med delportföljledaren. Du eftersträvar ett väl fungerande samarbete och att du med hjälp av en god kommunikationsförmåga kan engagera din omgivning och förmedla budskap på ett enkelt och tydligt sätt. Framgång i arbetet bygger till stor del på samarbetet med delportföljledaren.

Arbetsuppgifter:

- Sammanställa information från delportföljens olika projekt.
- Säkerställa och planerar resurs för delportföljen.
- Leda delportföljens gemensamma resurser som till största del består av konsulter.
- Säkerställa att projekten drivs enligt Projekt- och programhandboken.
- Utforma tjänsteutlåtanden i samarbete med berört projekt.
- Arbeta för att fastställa bästa praxis inom delportföljen.
- Tillsammans med delportföljledare implementera ett målarbete
- Styra kvalitets-, krav- och överlämningsarbete tillsammans med kvalitetssamordnare
- Tillse att alla inom delportföljen känner till kundens värdegrund.
- Uppdatera Programplanen samt tillse att den efterlevs av delportföljen och de ingående projekten.
- Medverka/ansvara för upphandlingar och aktivt följa upp avtal med leverantörer.
- Aktivt följa upp de ingående projektens arbete och resultat
- Tillsammans med delportföljledaren ansvara för delportföljens övergripande tidstyrning, kostnadsstyrning, riskhantering, ändringshantering, kvalitetshantering samt kommunikationsinsatser.
- Bygga upp en delportföljövergripande plan för överlämning till förvaltarorganisation.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskoleingenjör inom bygg/infrastruktur eller civilingenjör inom samhällsbyggnad/Väg och Vatten.
- Minst 10 års erfarenhet som projektchef, eller huvudansvarig projektledare inom bygg/infrastruktur.
- Ansvarig för minst två projekt inom bygg eller infrastruktur med en projektstorlek över 1 000 mnkr
- Inom minst 2 projekt varit ansvarig för att leda och utforma en organisation bestående av minst 20 personer.
- I minst två projekt arbetat med metoden successiv kalkylering, med kunskap att planera, utföra och presentera resultat för en ledningsgrupp.
- Arbetat som platschef, produktionschef eller projektchef under minst 10 år som entreprenör inom bygg/infrastruktur.
- Erfarenhet från alla faserna inom projektlivscykeln (analys, planering, projektering, genomförande, avslut).
- Minst 5 års erfarenhet från offentlig förvaltningen som beställare eller entreprenör inom bygg och infrastruktur.
- Minst 2 samverkansprojekt varit projektchef eller ansvarig huvudprojektledare.
- Erfarenhet av i minst 3 projekt varit föredragande i en styrgrupp.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Delegerat arbetsmiljöansvar som beställare i projekt större än 1 000 mnkr.
- Delegerat arbetsmiljöansvar som entreprenör i projekt större än 1 000 mnkr.
- Delaktig i upphandling av bygg eller infrastruktur enligt LOU eller LUF.


Önskemål om personliga egenskaper:

Du är strukturerad, ansvarstagande, självgående och har en god analytisk förmåga samtidigt som du är lösningsorienterad och initiativtagande. En god administrativ förmåga är en viktig egenskap för att lyckas med ditt uppdrag.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2022
  • Ansök senast: 14 januari 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Platschef

Platschef

6 november 2024

5 november 2024

Platschef

Platschef

4 november 2024