OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Varberg
- Uppdragslängd: Ca. 2 år & 4 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en Biträdande delprojektledare. Uppdraget är placerat inom delprojekt Järnväg, och innebär att biträda delprojektledare inom teknikområdet "Mekaniska & Elektriska Installationer" med utpekat ansvar för att följa upp entreprenörens arbete med system & installationer samt provningar av desamma. Särskilt fokus på samordningen med kundens interna system.
Uppdraget innebär även att biträda funktionsansvarig Driftsättning/Överlämning med att leda planeringen.
Arbetsuppgifter:
- Tillse att entreprenörens egenkontroll med avseende på kvalitet, miljö, säkerhet och arbets-miljö genomförs enligt överenskomna planer.
- Upprätthålla kontakt med basentreprenad och externa parter som berörs av projektet.
- Samordna med andra teknikgrenar och angränsande entreprenader.
- Bevaka att erforderliga myndighetstillstånd finns.
- Medverka och ansvara för att erforderliga syner och besiktningar genomförs.
- Medverka till slutdokumentation av projektet.
- Bistå med teknisk rådgivning.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskoleutbildning med el/teleteknisk inriktning, eller annan kombination av utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig.
- Minst 5 års erfarenhet av arbete med elektriska och mekaniska installationer, varav minst 3 år i ledande befattning såsom projektledare, uppdragsledare, samordningsledare eller motsvarande.
- Minst 2 uppdrag i ledande befattning vid driftsättning av mekaniska/elektriska anläggningar. Uppdragen ska ha genomfört de senaste 5 åren.
- God kunskap och erfarenhet i entreprenadjuridik.
- Goda kunskaper i MS Office.
- Kunna uttrycka sig väl på svenska i tal och skrift.
- Behärska engelska i tal och skrift
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- God kunskap om digitala dokumenthanteringssystem såsom ProjectWise/IDA, SharePoint/Projektportalen.
- Erfarenhet av att leda projekt med stort inslag av Installationer (ventilation, larm, rulltrappor/hissar...).
- Erfarenhet som provningsledare (installationer)
- Erfarenhet från att samordna många aktörer (i scenarioövningen ingår
t.ex. Räddningstjänsten, Polis, Ambulans, Länsstyrelsen, SOS Alarm.)
Önskemål om personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Samarbetsförmåga
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström