OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
GRANSKNINGSENHETEN Granskningsenheten svarar för juridisk och språklig kvalitetsgranskning av lagstiftning och andra texter inom Regeringskansliet.Enheten svarar också för utgivningen av Svensk författningssamling, för frågor om rättsinformation, för rättsdatabaserna och för Regeringskansliets kontakter med Lagrådet.Arbetet på enheten kännetecknas dessutom av rådgivning, utbildning och kontakter med andra departement.Enheten har i dag 14 medarbetare.JUSTITIEDEPARTEMENTET Justitiedepartementet svarar inom Regeringskansliet för bl.a. polisen, åklagarväsendet, Sveriges domstolar, kriminalvården och Migrationsverket.Departementet svarar också för frågor om asyl och invandring samt en stor del av Sveriges centrala lagstiftning.GRANSKNINGSENHETEN SÖKER BITRÄDANDE ENHETSCHEF Arbetsuppgifterna består av att tillsammans med enhetschefen delta i planeringen, ledningen, samordningen, kvalitetssäkringen och genomförandet av arbetet på enheten.Du kommer även att vara kontaktperson för några departement och ansvara för att bl.a. propositioner uppfyller konstitutionella krav och också i övrigt håller en hög kvalitet.Du kommer att arbeta i nära samarbete med enhetens språkexperter.Arbetet är självständigt och förutsätter förmåga att ta egna initiativ och snabbt sätta sig in i nya ämnesområden.Vi söker dig med - juridisk bakgrund, gärna hovrätts- eller kammarrättsassessor - förmåga att arbeta snabbt, noggrant och självständigt - erfarenhet av arbete inom Regeringskansliet eller kommitteväsendet Intresse för rättsinformation och informationsteknik är en merit.Mer information om arbetsuppgifterna lämnas av departementsrådet Birgitta Eilemar, tfn.Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.Märk ansökan med referensnummer 08-20.