OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg av och insatser till äldre människor. En av Sveriges viktigaste samhällsfunktioner. Hos oss arbetar undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster och enhetschefer på våra äldreboenden och inom hemtjänsten.
Grundläggande för vårt viktiga och givande arbete är att varje människa är unik, varje möte är unikt och vi når framgång genom samverkan och delaktighet. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med varierande arbetsuppgifter. Du får möjligheter att utvecklas och bidra till samhällsnyttiga insatser.
ARBETSUPPGIFTER
Kalmar har en tydlig ambition: vi ska bli en av de 30 bästa äldreomsorgskommunerna i Sveriges till år 2020. För att nå detta mål söker vi också de bästa medarbetarna. Vi söker dig som vill arbeta som biträdande enhetschef för de två hemtjänstgrupperna i Smedby och Rinkabyholm/Trekanten. Tjänsten riktar sig till dig som är intresserad av testa på chefskapet eller för dig som redan har erfarenhet av att arbeta som chef. Ta chansen och sök nu, urval sker löpande och sista dag för ansökan är 19 juni!
Som biträdande enhetschef är du underställd nuvarande enhetschefer i hemtjänsten. Du ingår i ett team tillsammans med enhetschefer för både hemtjänst och särskilt boende. Du har ditt kontor på vård- och omsorgsboendet, Ingelstorpsvägen 1, i Smedby. Tjänsten är temporär då aktuella enhetschefer i området ska starta upp en ny hemtjänstgrupp i en annan del av kommunen. Tjänsten passar dig som vill ta ansvar och vara med att utveckla vår hemtjänst.
I rollen som biträdande enhetschef kommer du att ta hand om schemaplanering, frånvarohantering, arbetsledning av personal, ekonomiuppföljning, vikarietillsättning samt andra administrativa arbetsuppgifter. Tillsammans med ordinarie enhetschefer förväntas du att driva och leda verksamheten samt verkställa beslut enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys.
Du kan se fram emot att jobba i en utvecklande miljö där du tillsammans med dina kolleger och medarbetare hittar nya vägar och arbetssätt för att på bästa sätt ge våra omsorgstagare god omsorg.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, har en pågående socionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig som exempelvis ledarskap- och organisation eller HR. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbetsledning, samt har haft personal och/eller budgetansvar. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet från äldreomsorgen.
Du har en personlig mognad och är stabil även i stressiga situationer. Det är viktigt att du är självständig och kan ta egna beslut inom ramen av dina arbetsuppgifter. Vidare är du kommunikativ, pedagogisk, lyhörd och kreativ.
Då arbetet innebär att administrativt arbete samt att du både kommer att ha många interna och externa kontakter är det viktigt att du kan kommunicera på svenska i tal och skrift. Du har god datorvana och lätt för att lära och hantera olika IT-system.
För att kunna komma i fråga för en anställning inom omsorgsförvaltningen i Kalmar kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annoserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.