Biträdande enhetschef till AMA, vikariat 1år

Biträdande enhetschef till AMA, vikariat 1år

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en roll där du får vara en del i människors utvecklingsresa? Är du driven, engagerad och gillar att skapa goda relationer? Då kanske detta uppdrag är någonting för dig! Vi söker nu en biträdande enhetschef till oss på AMA på vikariat 1 år med möjlighet till förlängning.

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningens verksamhet omfattar arbetsmarknad, försörjningsstöd samt vuxenutbildning. Målet med förvaltningens verksamhet är att bidra till att få fler personer till egen försörjning bland annat genom olika arbetsmarknadsinsatser eller studier, ofta i samarbete med andra aktörer.

AMA är en enhet inom förvaltningen som erbjuder arbetsmarknadsinsatser som efterliknar anställningar på arbetsmarknaden med ett antal varierande arbeten såsom paketering, montering, café, verkstad, städ, snickeri, transport, textil samt ett flertal utelag inom naturvård. Enheten har också verksamhet på ReTuna i form av AMA Outlet och Returen. AMA har ett fokus på cirkulär ekonomi och social hållbarhet där allt vi gör ska genomsyras av hållbarhet för miljön och individen. Enheten består av 6 olika team. AMA har idag ca 230 arbetsmarknadsanställningar samt 40 st ordinarie personal.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att säkerställa att den operativa driften i alla arbetslag löper på enligt avtal som de jobbar efter. I arbetsuppgifterna ingår att övergripande koordinera avtal. Mycket av arbetet handlar om att optimera planering av personal och skapa stegförflyttningar.

I arbetsuppgifterna ligger ansvar för verksamhetsplanering, utveckling och uppföljning av verksamheten. Detta innebär bland annat att operativt leda och stödja 5 7 arbetsledare med 50 deltagare i personal- och rehabfrågor i en delvis intäktsfinansierad verksamhet. Att leda arbetet enligt kommunens mål och riktlinjer och se till att gällande lagar och avtal följs är en övergripande del i rollen.

Personalförsörjning, personalutveckling och arbetsmiljö omfattas i uppdraget. Verksamhetens ekonomi med budgetarbete och resultatuppföljning ingår i syfte att redovisa budget i balans, i ett delat ansvar med enhetschefen. Ett systematiskt arbetssätt efterfrågas med målsättning att driva utvecklingsarbete inom verksamheten

Som kompetent bollplank har du bland annat din operativa ledningsgrupp som träffas regelbundet. Du har också tillgång till stödfunktioner som tillexempel administration, arbetsmarknadskonsulenter, HR och ekonom. Närheten till verksamheten gör att beslut snabbt kan verkställas.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning om minst 180 hp eller 120 p.
• Erfarenhet av att vägleda eller coacha andra
• Kunskap och är van användare av Officepaketet.
• God förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift.
• B-körkort.

Det är meriterande om du också har:
• Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation.
• Flerspråkighet

Dina formella kvalifikationer är viktiga, men vi kommer också att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Som person är du engagerad, strukturerad och uppmärksam. Du är utvecklingsinriktad med god förmåga att anpassa arbetssätt vid förändring. Du har en såväl strategisk som operativ affärsmässig förmåga och vilja att driva verksamheten mot uppsatta mål. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt.

Ditt ledarskap präglas av öppenhet och delaktighet. Vi ser att du har ett stort engagemang för uppdraget och är den som får med dig medarbetarna framåt mot gemensamma mål. Din förståelse för personer med funktionsvariationer och AMA:s målgrupper är en viktig del för att lyckas i rollen.

Vi söker dig som vill göra skillnad!


ÖVRIGT
Vill du vara med och leda vägen?

Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Välkommen till ett arbetsliv som ger mer.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen märkt Rekryteringsenheten eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D.

Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Therese Klingmalm (nås v.31-32)
016-710 51 38
Enhetschef Thria Rahman (nås v.31-32)
016-710 84 56
Rekryteringskonsult (semester V.32-34) Hanna Söderberg

Rekryteringskonsult (semester V.32) Therese Gustavsson

Rekryteringskonsult (semester V.31-34) Hanna Söderberg

Rekryteringskonsult Therese Gustavsson

Rekryteringskonsult Lisa Bele
016 - 710 25 78
Rekryteringskonsult Elin Engström
016- 710 51 39
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52

Sammanfattning

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Enhetschef Barn och Unga, socialförvaltning Nordost

Enhetschef Barn och Unga, socialförvaltning Nordost

4 november 2024

Enhetschef till Råd- och stödenheten

Enhetschef till Råd- och stödenheten

22 november 2024

Enhetschef till familjerätten

Enhetschef till familjerätten

21 november 2024

21 november 2024