OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsvidareanställning, på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
I vår kommun är varje medarbetare viktig på riktigt och vår ledstjärna är ett bättre Östersund för alla. Östersunds Kommun har mer än 5 600 personer anställda i sju förvaltningar. Vi verkar inom 400 olika yrken och jobbar mot ett gemensamt mål: att göra medborgarnas liv rikare, enklare och tryggare.
Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Östersunds kommuns största förvaltningar och består av sektor Hemtjänst & SÄBO, sektor Funktionshinder samt staben, som i sin tur består av sex enheter. En av dessa enheter är Enheten för Infrastruktur, vilken nu söker en biträdande enhetschef som vill vara med och driva utvecklingen framåt.
Enheten för infrastrukturs uppdrag är att ge stöd till Vård- och omsorgsnämndens övriga verksamheter inom följande fyra verksamhetsområden; välfärdsteknik och trygghetsskapande teknik/hjälpmedel, verksamhetssystem, säkerhet och lokalrelaterade frågor. Det innebär att du ansvarar för att tillgängliga resurser används effektivt och att verksamheten bedrivs utifrån gällande lagstiftning, kvalitetskrav samt fastställda ekonomiska ramar. Du driver verksamheten så att medarbetarna känner sig delaktiga och engagerade.
Arbetsuppgifter
Som biträdande enhetschef har du ansvar för den del av enheten som arbetar med välfärdsteknik och trygghetsskapande teknik/hjälpmedel och som består av systemförvaltare/-administratörer och tekniker inom nämnt område. Ansvaret innefattar personal, arbetsmiljö och personalbudget för aktuell grupp.
Uppdraget innefattar också ett visst operativt arbete, att omvärldsbevaka och utveckla arbetet med att ha en väl fungerande och driftsäker infrastruktur och uppkoppling i Vård- och omsorgsförvaltningens verksamheter. Det innebär att du kommer att ingå i kommunens övergripande digitaliseringsforum.
Du kommer att vara organiserad under enhetschefen på Enheten för infrastruktur, vilket innebär att ni kommer ha ett nära samarbete.
Kvalifikationer
- Du har minst gymnasial utbildning som bedöms lämplig för uppdraget.
- Mångårig erfarenhet och kunskap av arbete med välfärdsteknik och olika typer av vårdrelaterade system.
- Kunskap och vana att använda datorn som arbetsredskap.
- Tidigare erfarenhet av upphandlingsarbete.
- Du har förståelse och acceptans för den politiskt styrda organisationen samt förstår din roll och ditt uppdrag.
- B-körkort
Tidigare erfarenhet inom vård- och omsorgsarbete är meriterande, likaså att leda arbetsgrupper i förändring. Det är också meriterande om du arbetat med upphandlingar.
Vi söker dig som
- Har vilja och förmåga att ansvara för verksamhet, personal och ekonomi.
- Är tydlig, flexibel, lyhörd och engagerad i ditt ledarskap.
- Har förmåga att leda utvecklings- och förändringsarbete.
- Har ett helhetsperspektiv.
- Kan prioritera, delegera och följa upp.
- Har god kännedom om medborgarnas och medarbetarnas behov.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med; uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.
Välkommen med din ansökan till ett spännande och utvecklande arbete med härliga kollegor och medarbetare, så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag!
Förmåner:
Östersund är en hälsofrämjande kommun och vi har kul på jobbet. Bland annat erbjuds du friskvårdspeng eller friskvårdstimme, årsarbetstid, semesterväxling och förmånsportalen Benify.
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.