OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Nacka bor närmare 100 000 personer och antalet ökar stadigt. Servicen präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter, ambitionen är att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning. Kommunens uppdrag är att leverera välfärdstjänster av hög kvalitet till Nackaborna och att utveckla Nacka för nuvarande och nästa generation.
Nacka kommun vill att det ska vara lätt att göra rätt samt att det ska vara enkelt att kontakta kommunen och få hjälp med sitt ärende. Därför arbetar kontaktcenter som en första väg in för medborgare som vill ta kontakt med olika verksamheter. I kontaktcenter ingår telefoni, reception, kommunarkiv, registratur, stadsbyggnadsservice, konsumentrådgivning och lokalbokningen. Från september 2015 kommer det att tillsättas ett nytt team på kontaktcenter under namnet mottagning. I teamet kommer 3-4 stycken socialsekreterare tillsammans med de som arbetar i receptionen främst med att hantera de frågor från medborgarna som rör ekonomiskt bistånd och råd och stöd på vägen mot egen försörjning.
Uppdraget
Vill du dela ledarskapet för kontaktcenter? Det finns idag en enhetschef och en biträdande enhetschef. Kontaktcenter har de sista åren växt med nya och fördjupade uppdrag. Vi letar därför nu efter ytterligare en biträdande enhetschef som tillsammans med de övriga cheferna kommer att ansvar för åtta team.
Som biträdande enhetschef kommer du att i nära samarbete med enhetschefen och medarbetarna driva kontaktcenters verksamhet i det dagliga samt arbeta med utvecklingen framåt. Ditt uppdrag blir att ha ett nära ledarskap för de uppdrag som kontaktcenter har inom välfärdssektorn. Där ingår grupperna mottagning, konsumentrådgivning i skuld och budget, samt receptionen med uppdrag från arbets-och företagsenheten samt socialtjänsten. Du ansvarar för personal, driftsfrågor, ledningsfrågor, arbetsmiljö, kvalitetssäkring av processer och ekonomi inom ditt ansvarsområde. Du blir en av två biträdande, ni kommer att ansvara för tre team var och kommer att arbeta nära varandra.
Det är viktigt att du arbetar nära medarbetarna för att säkerställa kundflödet och skapa rätt förutsättningar för ett effektivt samarbete internt och externt. Tillsammans med medarbetarna driver du utvecklingsarbeten i nya arbetssätt och metoder. Vid enhetschefens frånvaro är en av de två biträdande enhetscheferna ställföreträdande enhetschef. Du kommer att ansvara för att kontaktcenter följer uppställda riktlinjer och mål och att fattade beslut genomförs och medverka till självständiga grupper som på egen hand hanterar problemställningar, hantera gruppmöten och samverkansgrupper inom ett flertal områden.
Vem är du?
Du ska ha adekvat högskoleutbildning samt erfarenhet från ledande befattning med personalansvar och helst erfarenhet av projektledning eller processutveckling. Du har en mycket god ledarskapsförmåga och kan kommunicera på ett förtroendeingivande sätt. Du är mål- och resultatinriktad, tar initiativ till förändring och utveckling. Juridiska kunskaper, kännedom om relevant lagstiftning och regelverk som styr verksamheten är en fördel. Det är meriterande med erfarenhet från ekonomiskt bistånd. Som ledare är du närvarande, tydlig och med genomslagskraft. Har du tidigare erfarenhet av att leda i förändring är det positivt.
Vi tror att du
Har förmåga att leda ett serviceinriktat arbete i en organisation som utvecklas. Som person är du bra på att se samband, skapa struktur och att entusiasmera din omgivning. Du har lätt för att samarbeta och som person är du trygg, närvarande och kan leverera resultat. Du trivs med att det händer mycket samtidigt och att ha ett ansvarsområde som spänner över flera ämnen och processer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper bl.a. är du är tydlig, duktig på att lyssna, skapa delaktighet och har lätt för att kommunicera.
Intresserad?
Välkommen att skicka in din ansökan via verktyget Reachmee från vår hemsida.
Sista ansökningsdag är den 19 augusti 2015, vi kan komma att påbörja intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vi undanber oss kontakter från annonsförsäljare då vi redan gjort våra medieval.
Ingrid Mohlin, ingrid.mohlin@nacka.se, enhetschef Kontaktcenter ,08-7189570
Anders Larsson, anders.larsson@nacka.se, Bitr. enhetschef, 087189236
Fackliga företrädare i Nacka: Tedros Asmelash, Vision, tfn 08-718 75 96
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Löneform: Månadslön
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare