Biträdande enhetschef till Mälartåg kundservice

Biträdande enhetschef till Mälartåg kundservice

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!


Vi söker en biträdande enhetschef till Mälartåg kundservice!

Om oss
Region Sörmland har i uppdrag från Mälardalstrafik att driva och bemanna Mälartåg kundservice sedan december 2021 vars verksamhet har öppet dygnet runt, årets alla dagar. Mälardalstrafik ägs gemensamt av regionerna i Stockholm, Sörmland, Uppsala, Västmanland, Örebro och Östergötland och har till uppdrag att förbättra möjligheterna till pendling och övrigt resande i Mälardalen, framförallt med tåg.

Mälartåg kundservice är en viktig del i att skapa ett starkt varumärke och ett attraktivt erbjudande för Mälartåg. Kunderna ska få en positiv upplevelse i kontakt med kundservicen, bli nöjda, få korrekta och snabba svar och helst få sitt ärende löst vid första kontakten. En av verksamhetens viktigaste grundförutsättningar är att medarbetarna är lyhörda för kundernas synpunkter och aktivt verkar för att nå verksamhetens fastställda kvalitets- och servicenivåer. De gemensamma kundlöftena, vår värdegrund och den framtagna servicepolicyn ska genomsyra varje kundkontakt.

Som biträdande enhetschef kommer du att ha personalansvar för cirka 25 medarbetare fördelat på rollerna kundservicemedarbetare och teamledare, inklusive timanställda. Dina arbetstider är i huvudsak vardagar under kontorstid men kan behöva anpassas när det är ansträngt inom verksamheten. Arbetet utförs på rademachergatan i Eskilstuna.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär att du tillsammans med teamledarna stödjer medarbetare i driften och säkerställer att kundservicen bemannas på så sätt att verksamheten uppfyller fastställda kvalitets- och servicenivåer i olika kanaler så som telefon, chatt, mejl och sociala media. Du verkar också för att varje medarbetare agerar utifrån beslutade rutiner och riktlinjer.

Som biträdande enhetschef har du fullt personalansvar och ansvarar för att gällande lagar, avtal och styrande dokument följs. Du genomför t.ex. regelbundna schemalagda arbetsplatsträffar och forum för planering, delaktighet och information, har medarbetar-och lönesamtal samt ansvarar för rekrytering, uppföljning av sjukfrånvaro och rehabilitering. Rollen har inget budgetansvar, men förväntas bidra med fakturahantering och underlag till enhetschefen inför budget- och prognostisering.

Verksamheten är under ständig utveckling och du blir en viktig del i att skapa goda förutsättningar i vardagen genom att t.ex initiera kvalitetshöjande insatser både på kort- och lång sikt. Rollen är helt ny och du kommer att ha möjlighet att vara med och forma gränssnitt och arbetsuppgiftsfördelning.

Din kompetens
Vi söker dig som brinner för god kundservice, personalansvar och som lockas och utmanas av utvecklings- och förbättringsarbete med målet att skapa en ännu bättre service som bidrar till ökad kundnöjdhet.

Du ska tidigare ha arbetat några år inom kundservicebranschen samt varit chef eller haft en annan ledande roll i minst något år där både personal- och verksamhetsansvar ingått. Har du dessutom arbetslivserfarenhet inom kollektivtrafik ses det som meriterande. Du har lägst en gymnasial utbildning.

Som person är du serviceinriktad, professionell och har ett genuint intresse av att leda och utveckla andra människor. Du är ödmjuk, bra på att involvera och skapa delaktighet som leder till engagemang och motivation i arbetet. Vidare är du lösningsorienterad, kommunikativ och har förmågan att hantera olika typer av människor och prövningar som kan uppstå.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av förbättringsarbeten som får verksamheten att utvecklas och att du är trygg i ditt ledarskap och i eventuella beslut som behöver fattas. Du kan självständigt planera, strukturera och prioritera ditt eget, och i vissa fall dina medarbetares arbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde sker enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef Charlotte Nilsson, charlotte.nilsson@regionsormland.se
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Mälartåg kundservice!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-07-05.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Sörmland
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juni 2022
  • Ansök senast: 7 juli 2022

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024