OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Vi är öppna, vi är nytänkande och vi visar och skapar tillit. Det är vår gemensamma värdegrund i Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning som inspirerar både vardag och utvecklingsarbete hos oss.
Välkommen till ett helt nytt vård- och omsorgsboende i Rinkeby!
Rinkeby vård- och omsorgsboende är ett boende som kommer öppna under årsskiftet 2022-2023.
Boendet består av fem våningsplan och 10 enheter med 9 lägenheter per enhet. Totalt finns 90 lägenheter. Vi planerar att öppna två enheter till och börja med och totalt 18 platser med inriktning mot korttidsvård. Verksamheten kommer sedan utökas succesivt med vård och omsorgsplatser inom demens och soma.
Vi söker nu personer med olika professioner som vill vara med och bygga upp en framtida organisation. Vi kommer tillsammans bygga upp en gemensam värdegrund, där ett personcentrerat förhållningssätt, tydliga mål, bemötande och professionalism är mycket viktigt.
Din roll som biträdande enhetschef
Du kommer att vara med och tillsammans med enhetschefen starta upp det nya vård-och omsorgboendet som även inkluderar korttidsboende. Du förväntas arbeta nära medarbetare och brukare och du leder och styr verksamheten resurseffektivt och med hög kvalitet mot uppsatta mål. Ditt uppdrag blir att ansvara för det operativa arbetet med personal- och verksamhetsfrågor samt frågor utifrån delegerat arbetsmiljöansvar på enheten. Som biträdande enhetschef leder du utvecklingen i ett teambaserat arbetssätt som leder till en samsyn hos alla medarbetare kring uppdraget.
I ett inledningsskede kommer biträdande enhetschefen att ingå organisatoriskt under Kista vård- och omsorgboende. Du är direkt underställd enhetschef och är med i enhetens ledningsgrupp.
I arbetet ingår även att genomföra egenkontroller, sammanställa kvalitetsmätningar och avvikelser. Du ansvarar för medarbetarsamtal och lönesättning för personalgruppen som består av undersköterskor och vårdbiträden.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- utbildning som legitimerad sjuksköterska
- erfarenhet från utförarsidan inom äldreomsorg
- tidigare chefserfarenhet
- ett intresse för att utveckla arbetet inom välfärdsteknik som kan användas inom äldreomsorg
Det är meriterande för rollen om du har:
- erfarenhet från korttidsboende
- erfarenhet av datasystemen Paraplyet, Agresso och Lisa självservice
Vi söker dig som har ett genuint intresse och engagemang för äldre och utveckling av äldreomsorgen. Du är lösningsfokuserad, har förmåga att se helheten och arbetar systematiskt utifrån målen och kärnverksamheten. Du har förmåga att kommunicera, muntligt och skriftligt, tydligt och konkret. Ditt ledarskap är professionellt och tillsammans med medarbetare och skyddsombud arbetar du för att skapa en god organisatorisk och social arbetsmiljö. Som ledare är du synlig och har ett coachande förhållningsätt. Du säkerställer att enheten har ett gott förhållningsätt mot boende och anhöriga.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Övrigt
Tjänsten är på heltid måndag- fredag.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning tar gärna tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.