OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven ledare med ett öga för både människor och struktur? Som biträdande fastighetschef hos oss får du möjlighet att bygga upp en ny organisation, samtidigt som du leder och utvecklar våra fastighetsskötare och vaktmästare.
Din roll
Du kommer ha personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar för gruppen vaktmästare och fastighetsskötare där du kommer sätta riktningen för hur vi optimerar vårt arbete och skapar en effektiv och välfungerande verksamhet. Detta är en unik chans att forma framtiden för vår fastighetsavdelning – är du redo att ta den?
Eftersom rollen är nyinrättad, kommer en viktig del av ditt arbete inledningsvis att handla om att sätta den nya organisationen på plats. Du kommer att arbeta fram rutiner och processer samt se över vilket behov verksamheterna har, för att på så sätt säkerställa att vi använder våra resurser på ett effektivt sätt.
Som biträdande fastighetschef kommer du få ett övergripande ansvar för att optimera och driva kommunens system för felanmälningar och verksamhetsbeställningar, samt säkerställa att arbetsuppgifter fördelas rätt och att systemen fungerar på bästa sätt. I din roll kommer du ha mycket kontakt med våra kunder och vara den självklara kontaktpersonen vid frågor från verksamheterna. Du kommer även att ha ett nära samarbete med övriga inom enheten för att samordna drift och projekt, samt för att planera periodisk skötsel.
Din kunskap och erfarenhet
Vi söker dig som är en strukturerad och lösningsfokuserad ledare som kan inspirera och utveckla ditt team. Du behöver tidigare ha arbetat i en arbetsledande funktion, antingen i rollen som chef eller arbetsledare. Utöver praktisk erfarenhet av fastigheter är det meriterande om du för yrket har en utbildningsbakgrund som arbetsgivaren finner lämplig eller mångårig erfarenhet från branschen som kan ses som likvärdig.
Du har en stark kommunikativ förmåga och är flexibel samtidigt som du har hög kvalitetsmedvetenhet. Du är lyhörd och tar hänsyn till både organisationens och hyresgästens behov ur ett helhetsperspektiv. Noggrannhet och förmåga att dokumentera och systematisera är viktigt. Du bör ha god IT-kunskap, B-körkort är ett krav och provanställning kan bli aktuellt.
Din framtida arbetsplats
Fastighetsenheten består av ett tjugotal medarbetare vars uppgift är, på olika sätt, att tillgodose ändamålsenliga lokaler och utemiljöer samt att ge en god service till våra kunder. Det kan till exempel handla om verksamhetsuppdrag så som avfallshantering och snöskottning eller hantera felanmälning, in- och utvändig skötsel och dess fasta installationer. Inom Fastighetsenhetens uppdrag ingår även fastigheternas säkerhetssystem, reglering av värme, kyla och ventilation. Därtill leder vi byggprojekt från start till mål.
Vara Kommuns fastighetsbestånd består av ca 40 objekt och omfattar ca 100 000 kvadratmeter, dessa ska förvaltas väl och kostnadseffektivt.
Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån i form av friskvårdsbidrag.
Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus.
I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål!
Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!
Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.
Kontaktpersoner på detta företaget
Klas Hagström/Driftingenjör
0512-310 85
Åke B Lindström/Fastighetschef
0512-310 75
Klas Hagström/Driftingenjör
0512-31085