OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
JMG söker en biträdande forskare till forskningsprojektet ”Varieties of Media Effects”, finansierat av europeiska forskningsrådet (ERC). Forskningsprojektet syftar till att undersöka allmänhetens uppfattningar om olika samhällsproblem och hur dessa uppfattningar påverkas av mediernas nyhetsrapportering och människors medieanvändning i ett nytt och föränderligt medielandskap. De empiriska studier som ingår i projektet bygger på flera olika datainsamlingsmetoder – panelundersökningar, medieinnehållsanalyser, fokusgrupper och experiment – och genomförs i samarbete med SOM-institutet vid Göteborgs universitet.
Forskningsprojektet är femårigt och beräknas pågå mellan 2019-2024.
Till projektet söker vi en biträdande forskare under 2 månader i en omfattning av
(50-100%) med placering vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet.
Läs mer om tjänsten här
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.