Biträdande HR-chef

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Bergs kommun.
Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1200 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.


Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.



Bergs kommun befinner sig i ett expansivt skede och har det senaste året ökat verksamheten med ca 10%
HR-avdelningen ansvarar för den övergripande arbetsgivarpolitiken och IT-utveckling mm och utgör ett stöd till den politiska processen i dessa frågor. I detta arbete ingår band annat att utveckla, förbättra, driva och kvalitetssäkra system och rutiner.
HR-avdelningen i Bergs kommun består av tre funktioner: Personalstöd, IT-stöd och bemanningsenheten Resursen. Totalt arbetar 20 anställda vid avdelningen.
Avdelningen leds av HR-chef med hjälp av biträdande chef samt IT-chef och bemanningschef.

Arbetsuppgifter:
- Arbetsuppgifter
- Som biträdande HR-chef arbetar du i huvudsak gentemot personalstöd men har också delansvar gentemot IT-stöd och bemanningsenheten, kommunens ledningsgrupp samt den politiska ledningen.
- Arbetsuppgifterna består förutom det biträdande chefskapet av arbetsrättslig problematik och kollektivavtalshantering, utvecklingen, arbetsmiljö- och rehabiliteringsfrågor, personalplanering och utbildning, utveckling och implementering av förändrade och nya stödsystem.
- Vidare arbetet med sjukskrivningstalen, som nu minskar, rehabilitering och rekrytering.
- Ett strategiskt mycket viktigt arbete som pågår är kring begreppet ”Attraktiv arbetsgivare” liksom arbetet med uppbyggnad av en Arbetsmiljöenhet.
- En viktig uppgift är dessutom att representera arbetsgivaren Bergs kommun i det dagliga arbetet

Kvalifikationer:
- Du som söker ska ha tillämplig högskoleutbildning inom PA-området, minst några års erfarenhet från arbetsområdet och gärna chefserfarenhet.
- Erfarenheter helst inom kommunal verksamhet. God datorkunskap och datavana

Egenskaper:
- För att trivas i rollen som biträdande HR-chef ska du vara flexibel och trivas med att arbeta i högt tempo i en dynamisk miljö. Du är serviceinriktad, tydlig i din kommunikation och duktig på att skapa goda relationer. Du tycker om att arbeta både självständigt och i grupp. Du ska dessutom trivas och känna dig trygg i rollen som företrädare för arbetsgivaren Bergs kommun.
-
- Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och till rätt person erbjuder vi ett spännande och omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter

Utbildningsinriktning:
- Personal/HR

Utbildningsnivå:
- Universitet/Högskola

Kontaktpersoner på detta företaget

MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bergs kommun Svenstavik
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • - Fast lön
  • Heltid. Tillsvidare.
  • Publicerat: 22 juni 2016

Besöksadress

Ängesvägen 4
None

Postadress

Svenstagatan 3
Svenstavik, 84040

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024