Biträdande HR-chef till Bergs kommun

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Bergs kommun.
Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1200 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.


Bergs kommun befinner sig i ett expansivt skede och har det senaste året ökat verksamheten med ca 10 %. HR-avdelningen ansvarar för den övergripande arbetsgivarpolitiken, IT-utveckling, samt utgör ett stöd till den politiska processen i dessa frågor. I detta arbete ingår band annat att utveckla, förbättra, driva och kvalitetssäkra system och rutiner.

HR-avdelningen i Bergs kommun består av tre funktioner: Personalstöd, IT-stöd och bemanningsenheten Resursen. Totalt arbetar 20 anställda vid avdelningen.
Avdelningen leds av HR-chef, med hjälp av biträdande chef, samt IT-chef och bemanningschef.

Arbetsuppgifter
Som biträdande HR-chef arbetar du i huvudsak gentemot Personalstöd men har också delansvar gentemot IT-stöd och bemanningsenheten, kommunens ledningsgrupp samt den politiska ledningen. Arbetsuppgifterna består, förutom det biträdande chefskapet, av arbetsrättsliga frågor och kollektivavtalshantering, övergripande utvecklingsfrågor, samt arbetsmiljö- och rehabiliteringsåtgärder. Personalplanering och utbildning, utveckling och implementering av befintliga och nya stödsystem ingår också i tjänsten. Du kommer även hantera det vidare arbetet med sjukskrivningstalen i kommunen, rehabilitering och rekrytering.

Ett strategiskt mycket viktigt arbete som pågår är kring begreppet ”Attraktiv arbetsgivare”, liksom arbetet med uppbyggnad av en Arbetsmiljöenhet.
En viktig uppgift är dessutom att representera arbetsgivaren Bergs kommun i det dagliga arbetet.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha tillämplig högskoleutbildning inom PA-området, minst några års erfarenhet från arbetsområdet och gärna chefserfarenhet. Erfarenhet från kommunal verksamhet är meriterande, liksom god datorkunskap och datavana.

För att trivas i rollen som biträdande HR-chef ska du vara flexibel och trivas med att arbeta i högt tempo i en dynamisk miljö. Du är serviceinriktad, tydlig i din kommunikation och duktig på att skapa goda relationer. Du tycker om att arbeta både självständigt och i grupp. Du ska dessutom trivas och känna dig trygg i rollen som företrädare för arbetsgivaren Bergs kommun.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och till rätt person erbjuder vi ett spännande och omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter.


Varmt välkommen med din ansökan till oss!

Kontaktpersoner på detta företaget

MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bergs kommun Svenstavik
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • - Fast lön
  • Heltid. Tillsvidare.
  • Publicerat: 25 juli 2016

Besöksadress

Ängesvägen 4
None

Postadress

Svenstagatan 3
Svenstavik, 84040

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024