OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du jurist med intresse för offentlig upphandling och statsstöd? Vill du medverka till rättssäkra och effektiva offentliga affärer som bidrar till hållbarhet, innovation och som lockar fler leverantörer? Då har vi arbetet för dig!
Arbetsuppgifter
Under handledning av våra seniora jurister kommer du att biträda och avlasta de medarbetare som är inriktade upphandlings- och statsstödsfrågor. Verksjuridiska frågor kan också förekomma.
Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat följande:
• Delta i arbetet med att ta fram skriftligt stödmaterial, till exempel i form av olika informationssidor på vår webbplats
• Ta emot och svara på frågor relaterade till upphandling och statsstöd
• Delta i arbetet med att svara på remisser
• Assistera erfarna jurister vid juridisk kvalitetssäkring av myndighetens stödmaterial
• Delta i projekt och arbetsgrupper, både internt och externt
• Följa och ta del av rättsutvecklingen.
Kvalifikationer och personliga förmågor
Vi söker dig som
• har juristexamen
• har kunskap om, och intresse för, upphandlingsfrågor, statsstödsfrågor och allmänna verksjuridiska frågor
• kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Det är meriterande för oss om du har
• arbetslivserfarenhet inom våra rättsområden
• läst fördjupningskurs och/eller skrivit examensarbete inom våra rättsområden.
Om dig
Vi söker dig som har ett stort samhällsintresse och som tror på möjligheterna med offentliga affärer. För att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann, strukturerad och systematisk i ditt sätt att arbeta. Du är resultat- och lösningsorienterad. Du har god kommunikativ förmåga och är prestigelös och engagerad. Vidare kan du arbeta självständigt och har förmåga att ta egna initiativ.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Om Upphandlingsmyndigheten
Upphandlingsmyndigheten jobbar för att de offentliga affärerna ska göra största möjliga nytta för samhället. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Tillsammans med andra verkar vi för att fler ska använda den offentliga köpkraftens styrka och möjlighet att bidra till samhällets hållbara omställning och en säker försörjning.
Vi är en modern myndighet som samlar en bredd av kompetenser. I dag är vi cirka 80 medarbetare. Hos oss är det viktigt med samverkan och samarbete i genomförandet av vårt uppdrag, både internt och externt. Vi har en flexibel arbetsplats med tillgång till ljusa och nyrenoverade lokaler i Solna, nära allmänna kommunikationer. Läs mer om vårt uppdrag och oss som arbetsgivare på vår webbplats.
Anställningen
Vi söker en medarbetare för tillsvidareanställning med tillträde snarast. Anställningen är på heltid.
Vi anser att olikheter berikar och strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.
Ansökan
Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem senast fredag den 25 november 2022. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Välkommen med din ansökan!
För mer information, kontakta:
Sofia Mårtensson, tf enhetschef, 08-586 217 64
Henrik Grönberg, Saco-S, 08-586 217 16
Daniel Mott, ST, 08-586 217 70