OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Biträdande Operativ chef 50 % / Teamchef 50 % till Aleris Rehab Station Stockholm AB-Assistans på vårt kontor i Frösundavik i Solna.
I rollen som teamchef arbetar du tillsammans med personliga assistenter och dina kunder som ska
verka långsiktigt, samspel med hög kvalité. Du genomför regelbunden uppföljning.
Din kontakt med våra kunder är betydelsefull då vi lägger stor vikt på kundens önskemål om hur
assistansen skall utformas. Du är närmaste chef för personliga assistenter och då du i din roll har
kontakt med många olika personer är det centralt att du kan samarbeta och upprätthålla goda
relationer.
Du kommer att arbeta tätt tillsammans med Operativ chef, andra
teamchefer, bemanningsassistenter och administratör.
För att lyckas i rollen som Teamchef ser vi att du kan tillföra ett bra och tydligt ledarskap, som kombinerar ansvaret för de olika kunderna och även med företagets gemensamma värdegrund och processer.
Teamchef rapporterar till Operativ chef.
Dina arbetsuppgifter som biträdande Operativ chef:
Du leder arbetet med måluppfyllelse inom verksamheten Personlig assistans och omsätter den strategiska planeringen i praktiken tillsammans med Operativ chef.
Dina uppdrag som biträdande Operativ chef:
Följa upp verkställigheten (beslut) utifrån kundernas behov och insats - förankra och implementera planer och uppdrag både hos nya kunder och befintliga kunder tillsammans med teamchefer och vid behov/stöd till kommunen och Försäkringskassan.
Ta fram nya rutiner och se över rutiner på Personlig assistans
Mentor till ny teamchef
Arbeta effektivt och planera/rekrytera in resurser (personliga assistenter) och följa upp resurspoolens bemanning på schemat och samordnare
Uppföljning av kvalitetsmålen
Samverka med övriga enheter inom Rehab station.
Du rapporterar till Operativ chef för Personlig assistans och företräder denne vid planerad frånvaro.
Vi söker dig som har erfarenhet av:
Vård- och omsorgsverksamhet
Verksamhetsutveckling, förändringsarbete och affärsutveckling
”Varumärkesbyggande” och kommunikation
Starta upp nya assistans kunder
Att leda kunder med resultatansvar, kvalité och medarbetareErfarenhet att leda chefer
Vidare ska du god förmåga av att bygga relationer och upprätthålla förtroende såväl internt som
externt. Som person är du prestigelös, affärsmässig och förstår värdet av delaktighet. Som chef är du
pedagogisk, kommunikativ och tydlig.
Om dig
Vi söker dig som har:
Gärna akademisk examen, och/eller gedigen erfarenhet inom området Personlig assistans. Goda samarbeten med Försäkringskassan och Kommun.
Arbetstid/Varaktighet:
Tidsbegränsad 6 månader ev längre
Ingen övertidsersättning
Start augusti/september 2021
Välkommen med din ansökan senast den 25 juni 2021
Vid frågor kontakta rekryterande chef Operativ chef Anita Falk 08-555 44 098