OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader (med option på förlängning)
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 75%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en biträdande funktionsansvarig. Detta innebär att bistå i arbetet att leda programmets och projektens arbete inom planläggningen. Programmet kommer att innehålla flera projekt och rollen som biträdande funktionsansvarig innebär bland annat tillsättning resurser inom flertalet teknikområden och eventuella stödresurser till de olika projekten samt att säkerställa att arbetet bedrivs enhetligt i de olika projekten.
Systemhandlingsprojekteringen planeras starta succesivt för olika delsträckor och detta kräver flexibilitet i planeringen. Bland annat med anledning av detta kommer beställarstyrd projektering att användas vilket innebär att beställaren tar ett stort samordningsansvar för arbetet.
Detta innebär även att organisation och upphandling för arbetet inom området behöver anpassas motsvarande för att möjliggöra effektiv samordning med t.ex. projekteringsledare.
Arbetsuppgifter:
- Delta i att säkerställa formell planprocess
- Delta i framtagandet av tidplan för aktiviteterna i punkten ovan
- Delta i ledning av planhandlingar
- Upprätta samrådsredogörelser
- Utveckla projektets befintliga utkast på planläggningsbeskrivning
- Som beställarrepresentant delta i arbete med plan-, avtals-, markåtkomstfrågor
- Delta i samordning med inom projekten och programmet
- Leda och delta i arbetet med samråd utifrån planprocessen
- Leda och delta i arbetet med samråd med omvärldsintressenter
- Medverka i arbetet att övriga ingående funktioner levererar erforderligt underlag beträffande behov, av förändringar av detaljplaner och andra markreglerande bestämmelser
- Samordning med övriga funktionsansvariga i relevanta frågor
- Delta i projektrelaterade möten för att ta del av information om verksamhetens framdrift
- Representera trafikförvaltningen gentemot externa parter, såsom myndigheter, leverantörer och entreprenörer
Arbetet kommer ske i nära kontakt med kundens plansamordnare, fastighets- och avtalshandläggare, utredningsledare och olika stödfunktioner men det ställer även höga krav på förmågan att självständigt driva arbetet framåt. Viktiga egenskaper i rollen är att man är lyhörd, resultatinriktad och har en god strategisk och kommunikativ förmåga.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 3 års avslutad utbildning på högskolenivå inriktning samhällsplanering, lantmäteri, samhällsbyggnad eller motsvarande.
- Minst 4 års yrkeserfarenhet av arbete med järnvägsplan eller vägplan.
- Konsulten ska ha haft minst ett uppdrag som inneburit självständigt arbete med planhandlingar såsom planbeskrivning, samrådsredogörelse och andra till planprocessen kopplade utredningar och uppgifter.
- Konsulten ska ha haft minst ett uppdrag som inneburit självständigt arbete med administration och dokumentation inom planprocessen för infrastruktur.
- Konsulten ska ha haft minst ett uppdrag där det ingick att planera och genomföra samrådsmöten med allmänhet och andra möten med berörda.
- Konsulten ska ha haft minst ett uppdrag där samverkan med intressenter såsom kommuner och olika verksamhetsutövare varit en del av arbetsuppgifterna.
- Konsulten ska ha haft minst ett uppdrag där arbete med samordning av järnvägsplan och detaljplaner ingick.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av arbete inom beställarorganisation inom kollektivtrafik och/eller infrastruktur.
- Erfarenhet av att leda grupper inom planläggning eller andra relevanta teknikområden
- Erfarenhet av arbete med layout av rapporter
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström