OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Härnösands Kommun står inför uppgiften att inrätta en ny enhet inom Kommunstyrelseförvaltningen. En enhet som har i uppgift att fungera som ett kommungemensamt registratur och arkiv, samordnad med en officiell kommunreception.
Kommunstyrelsen har beslutat om ett genomförandeprojekt vilket kan beskrivas som tvådelat, den första delen innebär fokus på teknikfrågorna vilket inkluderar såväl hårdvara som mjukvara vilket utgör grunden för ett praktiskt genomförande. Den senare delen innebär ett klarläggande av organisationen, samordningsfrågor mellan diarium, arkiv, kommunreception och lokalfrågan.
Du kommer att ha ett nära samarbete med projektledaren och vara denne behjälplig.
Du kommer i huvudsak arbeta med teknikfrågorna för det samordnade diariet.
Du har en god förmåga att samarbeta men också förmågan att arbeta självständigt, strukturerat och målmedvetet.
Kvalifikationer
Högskoleutbildning, eller annan utbildning relevant för uppdraget.
Meriterande är:
- Projektledarutbildning
- Teknisk el. systemteknisk bakgrund.
- Tidigare arbete i en politiskt styrd organisation.
- Praktisk erfarenhet av arbete inom arkiv- och dokumenthanteringsområdet.
- Goda kunskaper inom IT och aktuella IT-baserade system inom aktuellt område.
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i projekt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Förvaltningschef Sig-Britt Ahl
0611-34 86 05
VISION Rolf Rödlund
070-191 94 82
JUSEK Mats Gradin
073-274 54 54
Kommunal Malin Lövkvist
070-419 86 88
Tf Rektor Elisabeth Pettersson
0611-34 80 91
070-210 13 15
Lärarförbundet Leif Lundin
0611-34 88 77
Fena Rekrytering AB Nina Stering-Näslund
070-660 26 24
Skolledarförbundet Kenneth Svanemar Näslund
070- 252 11 72
Kommunal Annelie Persson
0611-34 89 07
Verksamhetschef Södra området Eva Claesson
070-346 61 43