OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.
ARBETSUPPGIFTER
Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och lokalförvaltningen har en central roll i denna utmaning. Förvaltningens projektavdelning har det viktiga uppdraget att genomföra projekt för ny-, ombyggnations- och underhållhållsprojekt för att möta stadens behov av skolor, förskolor, äldreboenden och boenden med särskild service. Totalt hanterar projektavdelningen runt 2000 projekt i delar av, eller genom hela byggprocessen från förstudie till överlämnande och garantiförvaltning.
Vi söker nu en biträdande projektledare till en av våra enheter för inhyrningsprojektledning. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på elva månader med möjlighet till förlängning. Eftersom staden befinner sig i kraftig tillväxt kan möjligheterna till förlängning anses som relativt goda. Enheten driver projekt för inhyrning av fastigheter eller lokaler för kommunala förvaltningar. Hyresvärdar kan vara privata fastighetsägare eller kommunala bolag. Våra beställare finns i hela Göteborgs Stad och uppdragen kan variera mellan att till exempel leverera kontor, bostäder med särskilt stöd, kulturhus eller vård och omsorgsboenden.
I rollen som biträdande projektledare är ansvaret att tillsammans med en kollega eller självständigt, driva projekt från förstudie till överlämnande och uppföljning. Projekten kan hantera avtalsförhandling, nybyggnation, ombyggnation eller lokalanpassningar. Entreprenaden i projekten hanteras praktiskt av fastighetsägarnas projektledare medan vi fungerar som övergripande projektledare och beställarombud.
Tillsammans med en kollega eller självständigt, leder och fördelar du arbetet i dina projekt och ansvarar för en fungerande projektkultur där alla arbetar mot gemensamma mål. Du kommer att ingå i ett team där fokus ligger på att stötta varandra, diskutera idéer, bedriva kreativ problemlösning och innovation utom eller inom projekten. En grundvärdering som genomsyrar arbetet är ständiga förbättringar som understöds av ett gemensamt ledningssystem. Detta borgar för ett utvecklande arbetssätt.
Hos oss kommer du att tillhöra en av Sveriges största beställarorganisationer inom fastigheter och den samlade projektledarkompetensen hos våra projektledare är unik. Vi kan erbjuda en ledande arbetsplats där vi möter varandra med lyhördhet och omtanke i en öppen och framtidsorienterad kultur som uppmuntrar nytänkande och kreativitet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som i teori eller praktik är väl insatt i fastighetsbranschen eller projektledning. Du har relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis projektledning inom fastighetsbranschen, fastighetsteknik, fastighetsekonomi, hyresjuridik eller offentlig förvaltning, alternativt yrkesutbildning inom fastighet. Ett plus men inget krav är att du har något eller några års erfarenhet av att leda projekt. Meriterande för tjänsten kan också vara att ha arbetat med fastighetsförvaltning, hyresgästrådgivning, lokaluthyrning eller hyresförhandling. Uppdraget går delvis ut på att driva en affär så erfarenhet av inköp eller försäljning kan också vara meriterande.
Du är en person som sätter stor vikt vid kommunikation och har en förmåga att verka utifrån ett helhetsperspektiv där förvaltningens och stadens övergripande uppdrag beaktas. Du arbetar på ett strukturerat och effektivt sätt, tillför en positiv attityd till teamet och arbetar affärsmässigt.
För att lyckas i rollen krävs ett intresse av att lära nytt och ödmjukt samarbeta med många olika parter. Viktiga framgångsfaktorer är att lära sig förstå beställaren, leverera så nära det verkliga behovet som möjligt och samtidigt hålla uppsatta tids- och budgetramar. Sist men inte minst är utmaningen att hitta juridiskt och ekonomiskt hållbara fastighetslösningar för göteborgarna.
ÖVRIGT
Just nu pågår ett spännande arbete med att bygga upp Göteborgs nya organisationer för stadsutveckling. De nya förvaltningarna ska bidra till en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess - i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv. Tillsammans kommer vi med våra andra berörda förvaltningar att slås ihop och bilda fyra nya förvaltningar från och med årsskiftet 2022/2023.
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Vi på lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.