Biträdande projektledare bussterminal till Trafikförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vi söker en biträdande projektledare bussterminal till Trafikförvaltningen.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.

Tjänsten är på heltid.

Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.

Uppdraget

Delportfölj buss på Trafikförvaltningen söker nu en resurs för rollen som biträdande projektledare på en övergripande nivå som stöd för flera av våra projekt.

Rollen omfattar ett uppdrag med stort ansvar att tillsammans med projektledaren styra och leda projektet och delportföljen mot uppsatta mål för tilldelade uppdrag inledningsvis för bussterminalen i projekt Mötesplats Nacka.

Som biträdande projektledare bistår man projektledares i dennes roll att leda och koordinera alla aktiviteter och funktioner inom ett projekt. Till sin hjälp har projektledaren en projektgrupp som oftast består av specialister inom sina respektive områden. Den biträdande projektledaren bistår projektledaren i dennes ansvar att se till att projektet uppnår uppställda mål avseende tid, kostnad och kvalitet. Som biträdande projektledare på TF ska man agera utifrån utvecklingsmålen; kompetent projektgenomförare, affärsmässig beställare, effektiv styrning med resenären i fokus.

Exempel på uppdrag och ansvar som projektledaren har och där biträdande projektledaren bistår projektledaren:

- Leda och genomföra projekt mot mål i enlighet med fastställd projektspecifikation avseende omfattning, tid, kostnader och kvalitet.

- Ansvara för att projekt drivs i enlighet med PPH (TFs projekt och programhandbok) samt övriga riktlinjer, rutiner och strategier.

- Ansvara för att projektmedlen används på ett ändamålsenligt sätt genom ekonomisk styrning såsom budget och prognosarbete.

- Rapportera status till delportföljledning och vid behov styrgrupp.

- Planera och leda vid behov rekrytera till projektet. Ansvara för resursplanering och -hantering såsom avrop av konsulter etc.

- Ansvara för att projekt överlämnas till mottagare och att leveranser är genomförd enligt projektbeställningen.

- Kontinuerligt identifiera och kvantifiera risker och möjligheter, samt, efter mandat, vidta eller föreslå lämpliga förebyggande åtgärder.

- Ansvara för samordningen och kommunikationen med såväl interna som externa intressenter.

- Kommunicera behov av beslut till delportföljledningen och vid behov ta fram beslutsunderlag för frågor utanför projektledarens mandat.

- Skapa en projektkultur som harmonierar med TFs värderingar.

- Säkerställa att projektet efterföljer TFs säkerhetsstyrningssystem och krav på miljö och arbetsmiljö. Motta och delegera vidare arbetsuppgifter avseende arbetsmiljö och säkerhet inom projektet.

Krav (OBS, obligatoriska)

Högskole- eller universitetsexamen, inom samhällsbyggnad eller ekonomi.

Dokumenterad erfarenhet om minst 10 år i ledande befattning befattning (exempelvis i rollen som biträdande projektledare, projektledare eller uppdragsansvarig) i större - (budget större än 75 Msek) infrastruktur och/eller anläggningsprojekt.

Dokumenterad kompetens och erfarenhet inom entreprenadjuridik så som AB, ABT och ABK. Erfarenheten ska ha uppnåtts via dokumenterade studier och/eller minst 5 års arbetslivserfarenhet där denna entreprenadjuridik tillämpats.

Dokumenterad erfarenhet från minst två projekt/uppdrag där branschens lagar, krav och riktlinjer så som PBL och AMA tillämpats.



Dokumenterad utbildning inom arbetsmiljöjuridik så som BAS-P/U.



Dokumenterad erfarenhet från minst ett projekt av samordning mellan region och kommun.

Dokumenterad erfarenhet av intressenthantering (kravhantering, granskningsprocesser, samordning/samverkan) av såväl interna som externa intressenter från tidiga skeden (projekteringsprocessen) i projekt från två tidigare projekt/uppdrag.



Dokumenterad erfarenhet av projekteringsprocessen i system- och bygghandlingsskedet från två tidigare projekt/uppdrag.



Erfarenhet från minst ett projekt/uppdrag av implementering av rutiner och processer för genomförande av projekt/uppdrag.

Meriterande

Dokumenterad erfarenhet från minst ett projekt som omfattar bussdepå, bussterminal eller liknande.

Minst 5 års erfarenhet av arbete i rollen som biträdande projektledare från beställarsidan. Ett eller flera projekt, under sammanlagt 5 års tid. Behöver ej vara sammanhängande.

Genomförd utbildning/kurs i projektledning.

Om oss

Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.

Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats, tjänstepension och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.

Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.

För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.

Läs gärna mer om oss på centio.se.

Vänligen skicka ditt CV på svenska.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2022
  • Ansök senast: 29 augusti 2022

Liknande jobb


Projektledare till infrastrukturprojekt

Projektledare till infrastrukturprojekt

25 november 2024