OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Haninge är inte bara skärgård. Här - 20 minuter från huvudstaden - växer Haninge med bostäder i centrum, ny stadsdel, handel och ny företagspark tillsammans med dynamiskt företagande och högskoleforskning. Välkommen till en spännande vardag där vi tar Haninge in i framtiden.
Upphandling Södertörn ansvarar sedan hösten 2012 för all upphandlingsverksamhet i Haninge och Nynäshamns kommuner. Verksamheten består av en upphandlingschef, en upphandlingscontroller, sju upphandlare och en projektledare. Kommunerna har genomfört en förstudie och beslutat om ett införande av e-handel. Vi söker nu en projektledare samt en biträdande projektledare för införande av e-handel. Båda tjänsterna innebär att vara en del av Upphandling Södertörn och arbeta med att införa e-handel i båda kommunerna. E-handel innebär kortfattat att hela inköpsprocessen, från beställning till betalning, sker helt elektroniskt.
Biträdande projektledarens arbetsuppgifter:
- delta i e-handelsprojektet från start till projektavslut
- delta i upphandlingen av e-handelssystem
- genomföra utbildning av kommunernas beställare/inköpare
- ansvara för leverantörsanslutningar till e-handelssystemet
- ansvara för dokumentation av projektet
Kvalifikationer:
- akademisk examen inom juridik, ekonomi, IT eller motsvarande
- förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
- erfarenhet av att hålla utbildningar
Meriterande är tidigare erfarenhet av inköps- eller upphandlingsarbete och kunskap om e-handel. Vi ser det även som positivt om du har erfarenhet av att arbeta som projektledare samt att du har goda kunskaper och intresse av IT-utveckling.
Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Som biträdande projektledare för e-handel behöver du vara såväl drivande som initiativrik. Det är viktigt att du har hög servicekänsla, integritet samt kan arbeta självständigt. För att lyckas i tjänsten behöver du också ha en analytisk förmåga och använda dig av ett strukturerat arbetssätt. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det avgörande med en god samarbetsförmåga samt förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk.
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete på en spännande arbetsplats med förmåner som friskvårdskuponger, flextid och möjlighet till semesterväxling. Då tjänsten är ny finns stora möjligheter till utveckling av arbetet. På Upphandling Södertörn arbetar vi med stort fokus på utvecklingsarbete. Vi sitter centralt placerade i ljusa och moderna lokaler i kommunhuset i Haninge.
Haninge kommun vill som arbetsgivare spegla vårt moderna samhälle där olikheter möts och samverkar. Mångfald och olikheter bland våra anställda avseende ålder, kön och etnisk tillhörighet ger ökade möjligheter att ge kommunens invånare en service med god kvalitet.
Låter uppdraget som biträdande projektledare för e-handel intressant och du vill veta mer, är du välkommen att kontakta upphandlingschef Viktor Morawski på telefon 08-606 85 24 eller via mail på viktor.morawski@haninge.se. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen att skicka in din ansökan, med personligt brev och CV, märkt "Biträdande projektledare e-handel Ref.nr KS 217/2013" senast 2014-01-12, via e-post till haningekommun@haninge.se. Ange gärna i din ansökan var du sett annonsen. Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 08-606 70 00.