OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 2 År
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Kunden söker nu en biträdande projektledare med erfarenhet av systematisk kravhantering. Rollen som biträdande projektledare verkar mot två beställarorganisationer, som har varsin anställd projektledare i projektet. Till sin hjälp har projektledarna en projektgrupp som oftast består av specialister inom sina respektive områden. Projektledaren ser till att projektet uppnår uppställda mål avseende tid, kostnad och innehåll.
Arbetsuppgifter:
- Biträda båda beställarorganisationernas projektledare med att leda och följa upp projekt mot mål i enlighet med fastställd projektplan avseende tid, kostnad och innehåll.
- Ansvara för att projekt drivs i enlighet med den gemensamma projektplanen, genomförandeavtalet, PPH samt övriga riktlinjer, rutiner och strategier.
- Motta och delegera vidare arbetsuppgifter avseende arbetsmiljö och säkerhet inom projektet.
- Företräda kunden (byggherre) i ekonomiska ärenden och ansvara för att projektmedlen används på ett ändamålsenligt sätt genom ekonomisk styrning såsom budget och prognosarbete.
- Samverka med och vid behov stötta upphandlingsledare och projektledare i avtals- och upphandlingsfrågor.
- Ansvara för resursplanering och -hantering såsom avrop av konsulter, projektanpassning av uppdragsspecifikationer och kravprofiler, rollbeskrivningar samt genomföra projektspecifik introduktion till projektmedlemmarna etc.
- Ansvara för att löpande följa upp projektets gemensamma ekonomi samt för fördelning och ekonomisk reglering mellan de två beställarorganisationerna.
- Ansvara för samordningen och kommunikationen med såväl interna som externa intressenter.
- Ansvara för projektets riskarbete.
- Ansvara för projektets systematiska kravhantering.
- Stänga projektet, sammanställa erfarenheter och leverera slutrapport.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskoleexamen som Civilingenjör eller Magisterexamen inom Samhällsvetenskap/Statsvetenskap eller motsvarande. Högskole-/Universitetsutbildning ska verifieras med examensbevis.
- Minst tio (10) års yrkeserfarenhet av anläggningsprojekt inom offentlig verksamhet.
- Minst sju (7) års erfarenhet i rollen som projektledare, biträdande projektledare eller liknande roll i projektledningen inom infrastrukturprojekt, specifikt bygg och anläggning. Dessa uppdrag ska ha varit på minst 75% av en heltidstjänst.
- Minst fem (5) års erfarenhet av järnvägsbroprojekt i beställarroll inom offentlig verksamhet för projekt med omsättning om minst 500 miljoner kronor. Dessa uppdrag ska ha varit på minst 75% av en heltidstjänst.
- Minst två (2) års erfarenhet som projektledare eller biträdande projektledare i beställarroll inom en regional kollektivtrafikmyndighet. Dessa uppdrag ska ha varit på minst 75% av en heltidstjänst.
- Minst fyra (4) års erfarenhet av och ansvar för systematisk kravhantering och kravuppföljning i projekt med omsättning om minst 500 miljoner kronor.
- Minst fyra (4) års erfarenhet av och ansvar för riskarbete och riskuppföljning i projekt med omsättning om minst 500 miljoner kronor.
- Minst fyra (4) års erfarenhet av ansvar för prognosarbete och budgetuppföljning i projekt med omsättning om minst 500 miljoner kronor.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Certifierad projektledare inom lägst IPMA-D eller CAPM (PMI).
- Genomgången grundutbildning inom Järnvägsteknik, exempelvis Trafikverkskolans Allmän järnvägsteknik för ingenjörer (eller likvärdigt) de senaste fem åren, dvs år 2017 eller senare.
- Genomgången grundutbildning inom Byggarbetsmiljösamordning (BAS-P + BAS-U) de senaste fem åren, dvs år 2017 eller senare.
- Genomgången grundutbildning inom entreprenadjuridik (inklusive AB04, ABT06) de senaste fem åren, dvs år 2017 eller senare.
- Erfarenhet av medverkan vid anbudsutvärderingar och -intervjuer eller uppföljning av entreprenadkontrakt med ett kontraktsvärde om minst 500 miljoner kronor.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Ansvarstagande
- Driv
- Helhetssyn
- Struktur/systematiskt arbetssätt
- Tillit
- Goda ledaregenskaper
- God kommunikativ förmåga
- God samarbetsförmåga
- God datorvana
- Mycket goda kunskaper i svenska
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström