OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 2 år
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Kunden söker nu en biträdande projektledare/projektekonom. Projektet har ett behov av att stärka upp sin ekonomifunktion med en projektekonom. Projektekonomen har i uppdrag från projektchefen i ansvar att göra uppföljningen och prognostisering av projektets totala ekonomi. Projektet uppdaterar sin prognos tertialvis. Det innebär att du som projektekonom varje tertial går igenom med projektledare och handläggare projektets olika ingående delar och uppdaterar utfall och prognos samt redovisar till projektchef.
I uppdraget ingår även fakturahantering och kontering.
Varje månad skrivs en månadsrapport som du som projektekonom tillser att den blir uppdaterad med stöd av projektets medlemmar. Du bistår även i övrig redovisning såsom årsredovisning och statusrapportering till förvaltningschef.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minns fem års erfarenhet som projektekonom eller projektcontroller för byggprojekt.
- Ett års erfarenhet som projektledare eller biträdande projektledare.
- Två års erfarenhet som projektekonom/controller hos en offentlig beställare.
- Avklarad civilekonomutbildning.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Ett års erfarenhet av reglering av mängduttag i entreprenad.
- Utbildning inom AMA.
- Utbildning inom AB04 och/eller ABT06.
- Utbildning inom ABK09.
- Två års erfarenhet av att lägga in prognoser och göra ekonomiuppföljning i ekonomisystemet Agresso.
- Två års erfarenhet av administration och hantering av ÄTA.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström