OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en initiativrik ledare som vill bidra till att utveckla en bättre vård och omsorg?
Vill du ta ansvar för en verksamhet i ett ledande och växande omsorgsföretag?
Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I koncernen ingår drygt 35 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Vi sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år 2023 utsedda till ett av årets Karriärföretag.
Nu inleder vi hösten med en spännande resa, då vi etablerar en helt ny roll för att stärka upp vårt arbete. Vi söker nu efter en biträdande regionchef till vårt marknadsområde Individ & familj. Rollen innebär att leda med ett stort handlingsutrymme, nära kunden, i en verksamhet som gör skillnad.
Vill du bli en del av vårt team?
Vårt verksamhetsområde HVB vuxna
Vårt verksamhetsområde HVB vuxna erbjuder specialiserade HVB-hem med kvalificerade tjänster inom utredning och behandling med fokus på omvårdnad och psykiatri. Vårt team har erfarenhet av komplexa uppdrag och arbetar med fokus på att möta varje boendes unika behov. Tillsammans gör vi skillnad!
Om rollen
Som biträdande regionchef är din uppgift att under ledning av regionchefen bedriva utvecklings- och förändringsarbete i syfte att bygga tillväxt och skapa högre affärsmässighet, produktivitet samt lönsamhet. Du ansvarar för rekrytering, kvalitetsarbete, sälj/beläggning samt driver det strategiska arbetet inom regionen och styr arbetet mot gemensamma mål. Vidare har du ett delegerat arbetsmiljöansvar.
Du leder 7-10 verksamhetschefer inom regionen som består av 10-14 enheter HVB/SoL och 5-8 enheter missbruk. Resor förekommer i tjänsten då regionen sträcker sig över flera delar av landet. Våra verksamheter finns i Målilla, Katrineholm, Söderhamn och Säter.
I samråd och under ledning av regionchefen är dina arbetsuppgifter att:
Ansvara för rekrytering, säkra personalförsörjningen i regionen och kompetensutveckling av befintliga verksamhetschefer.
Säkerställa beläggning på samtliga enheter utifrån budget och uppsatta mål.
Samarbeta med säljfunktionen.
Bedriva löpande kvalitets- och metodarbete.
Ansvara för att bidra till och utveckla samarbetet med övriga funktioner inom koncernen.
Vara delaktig i arbetet med integration av nya bolag inom regionen.
Vem är du?
Du har tidigare chefserfarenhet och motiveras av förändringsarbete och verksamhetsutveckling. Som ledare ser du möjligheter i det lilla och det stora med förmåga att driva strategiska mål på både kort och lång sikt. Du är en problemlösare som driver nya initiativ inom ramarna för ditt eget arbete och söker självständigt nya utmaningar inom ditt ansvarsområde. Att hålla i och lyckas ta projekt hela vägen i mål med efterföljande uppföljning är en självklarhet för dig. Vidare är du kommunikativ, relationsskapande och förmedlar information tydligt och kan bidra med konstruktiv feedback. För att lyckas i rollen behöver du även vara flexibel och kunna hantera många uppgifter parallellt.
Kvalifikationer:
Utbildning
Högskole/universitetsexamen såsom socionom, beteendevetare eller likvärdigt med kompletterande ekonomisk utbildning eller motsvarande.
Din bakgrund
Du har arbetat som chef och ledare i minst tre år.
Erfarenhet av förändringsledning och förändringsarbete.
Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys.
Erfarenhet av HR-arbete (grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö).
Erfarenhet av arbete i privat sektor och i personalintensiv verksamhet.
Meriterande om du därtill har:
Arbetat inom omsorgsverksamheter (SoL och/eller LSS).
Arbetat i en större organisation och/eller i ett företag i stark tillväxt.
Arbetat mot offentlig sektor.
Arbetat med försäljning.
Övriga krav
Flytande kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.
Goda systemkunskaper.
B-körkort.
Placering
Vårt huvudkontor är i Stockholm, men verksamheterna du ansvarar för är i Målilla, Katrineholm, Söderhamn och Säter.
Du behöver ha möjlighet att resa i tjänsten då verksamhetsbesök är en viktig del i arbetet (tillgång till förmånsbil i tjänsten)
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en familjär arbetsplats som är på väg framåt och där du har stora möjligheter till personlig utveckling och stora karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd. Vi erbjuder dig spännande uppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Med stolthet skapar vi ett rikare liv för de allra mest utsatta i samhället. Med den lilla verksamhetens närhet och gemensam trygghet gör vi skillnad för fler. Varje dag.
Ansök redan idag
I denna rekrytering samarbetar Team Olivia AB med HRM Affärsutveckling AB.
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna ansvariga rekryteringskonsulter nedan:
Rebecca Cannerfelt på rebecca.cannerfelt@hrmab.se eller 070 238 00 31
Helena Anderberg på helena.anderberg@hrmab.se eller 070 531 90 03
Låter detta intressant är du välkommen att skicka in din ansökan i form av CV och ett personligt brev genom att klicka på ”Ansök här”.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Sista ansökningsdagen är 31 oktober men vi behandlar ansökningarna fortlöpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden.
Vi välkomnar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
(Vi genomför en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen).
Kontaktpersoner på detta företaget
Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter
Ulrica Pantzar