OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Förskole- och grundskoleförvaltningen har med utgångspunkt i Varbergs kommuns vision ansvar för att utbilda barn och elever för morgondagens kompetensbehov och stärka deras självförtroende så att de lämnar sin skolgång med de rätta förutsättningarna för att göra val utifrån sina mål och drömmar.
Varberg är en stark skolkommun. Den politiska ledningen styr för att uppfylla grunduppdraget att alla barn och elever ska lyckas. Gemensamma strategier för kollegialt lärande, pedagogiskt ledarskap och skicklighet har bidragit till en utveckling av förskolor och skolors kvalitet i utbildningen. Målet är likvärdighet för hållbart lärande där utbildningens kvalitet är likvärdig i hela kommunen och bidrar till en hållbar progression för barns och elevers lärande med välmående och värdegrund som bärande delar.
Bosgårdsskolan är en skola med elever i grundskolans årskurs F-9, Sibbarp har elever från F-6. Bosgårdsskolan och Sibbarps skola ligger i södra Varberg och har ca 660 elever. Vi arbetar systematiskt för att utveckla kvalitén i undervisningen för elevernas lärande både under skoldagen och fritidshemstiden. Skolans kultur är formad genom att vi samverkar och arbetar tillsammans i kollegiet och mellan professioner. Tjänsterna riktar sig mot arbete på både Bosgårdsskolan och Sibbarps skola och kommer ha sitt fokus på årskurserna F-6 samt fritidshem på båda skolorna
ARBETSUPPGIFTER
Som biträdande rektor leder, fördelar och samordnar du arbetet för de uppgifter som delegeras av rektor. Tillsammans med skolans rektor och övriga medarbetare driver du skolans pedagogiska utvecklingsarbete samt elevhälsans arbete. I uppdraget ingår att vara delaktig i att utveckla skolans värdegrundsarbete i nära samarbete med elever, rektor, elevhälsa och vårdnadshavare.
Du företräder rektor vid möten med skolans medarbetare, elever och vårdnadshavare.
Du arbetar med uppgifter kopplade till systematiskt kvalitetsarbete, redovisningar samt ansökningar, organisatoriskt arbete, särskilt stöd, resursfördelning och annat förekommande administrativt arbete.
Du ingår i skolans ledningsgrupp och arbetar tillsammans med skolans medarbetare inom ansvarsområden för ökad måluppfyllelse.
KVALIFIKATIONER
Vi söker två biträdande rektorer som är tydliga, närvarande, engagerade och trygga i sitt ledarskap.
Du som anställs som biträdande rektor ska ha den grundläggande kompetens och utbildning som krävs för att kvalificera dig för en framtida roll som rektor samt ha bedömd utvecklingspotential för framtida chefsuppdrag.
Du är van att arbeta i en målstyrd verksamhet med systematiskt kvalitetsarbete och skolutveckling i fokus.
Du kan visa självständighet i beslut och ta ansvar i det dagliga arbetet.
Du har god samarbetsförmåga och i kommunikation med medarbetare och elever tillvaratar du engagemang och idéer samt skapar en känsla av delaktighet.
Du delar skolans värdegrund där inkludering, jämställdhet och mångfaldsperspektiv är naturliga delar.
Du ska vara väl förtrogen med skolans styrdokument och regelverk.
Vänligen bifoga, via Offentliga Jobb, betyg, examensbevis och i förekommande fall förskollärarlegitimation alternativt lärarlegitimation.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Om du erbjuds anställning inom Förskole- och grundskoleförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!