OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Nacka kommunala skolor där vi vågar göra!
Vi är en av de främsta skolkommunerna som når goda resultat tack vare våra fantastiska medarbetare som vågar arbeta på nya sätt. Genom ny och beprövad pedagogik bejakar vi kreativitet för att stimulera barns och ungdomars lärande. Vi använder moderna tekniska hjälpmedel och fokuserar på att utveckla pedagogiken och metodiken för att använda tekniken på rätt sätt.
Hos oss får du utvecklas och har möjlighet till kompetensutbyte med våra 2600 andra medarbetare inom förskola och skola. Våra skolor och förskolor ligger med närhet till naturen men samtidigt inom pendlingsavstånd från Stockholm
Biträdande rektor till Boo Gårds skola, Nacka kommun
Vi söker dig som är en lyhörd och tydlig pedagogisk ledare som vill ha uppdraget
att tillsammans med rektor och biträdande rektor leda Boo Gårds skola mot målet
att Nacka kommun ska ha skolor i världsklass.
Boo Gårds skola är en kommunal F-6 skola med ca 540 elever. Skolan ligger i ett naturskönt område i nära anslutning till skog och hav i Saltsjö-Boo. I skolenheten ingår också Boo Gårds förskola. Vi är 90 medarbetare på enheten. Vår verksamhet genomsyras av lärande, arbetsglädje och stor delaktighet. Vår vision; Jag utmanas och lär för framtiden! anger vår färdriktning utifrån fyra ledstjärnor som är utmana, samspel, natur & miljö och modern teknik.
Arbetsuppgifter
Som biträdande rektor utgör du tillsammans med rektor och
biträdande rektor enhetens strategiska ledning mot målet att Nacka kommun har
skolor och förskolor i världsklass. Tillsammans med rektor har du som
biträdande rektor ett långtgående pedagogiskt ansvar samt resultat-, ekonomi-
och personalansvar gentemot skolan. Du kommer arbeta i en starkt
decentraliserad och målstyrd organisation med stort ansvar att inom givna ramar
utveckla verksamheten mot fastställda mål.
Kvalifikationer Vi söker dig som har
- pedagogisk högskoleexamen.
- erfarenhet av ledaruppdrag i skola.
- erfarenhet av att arbeta mål- och resultatstyrt.
- erfarenhet av ekonomiskt resultatansvar.
- mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift.
- stor kunskap och färdigheter inom IT, både som ett naturligt arbetsverktyg i
ditt dagliga arbete och som ett hjälpmedel i lärprocessen. Du skall kunna driva
utveckling inom IT med koppling till pedagogik.
Vi vill att du
- är engagerad, målinriktad, drivande och har ett positivt förhållningssätt.
- är en prestigelös ledare och tydlig förebild som skapar trygghet hos elever, föräldrar och medarbetare.
- har visioner och ser möjligheter till framgång för både skolan, elever och medarbetare.
- har god kommunikativ och administrativ förmåga och uttrycker dig enkelt och tydligt, både i tal och skrift.
- är lyhörd, arbetar med kunskapsspridning och kunskapsdelning.
- är modig, självständig, effektiv och ansvarstagande.
- tar tillvara olikheter och ser styrkan i mångfalden av lösningar.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Genomförd eller påbörjad rektorsutbildning är meriterande.
Tillträde 2015-08-03 eller enligt överenskommelse.
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 9 april 2015. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta;
Tina Pettersson, Rektor 08-718 85 10, tina.pettersson@nacka.se
Gunilla Schött, Biträdande Produktionsdirektör, 08-718 88 31, gunilla.schott@nacka.se
Gabriella Jonsson, Personalstrateg, 08-718 76 78, gabriella.jonsson@nacka.se
Samtliga fackliga företrädare nås genom kommunens växel 08-718 00 00
Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Nacka bor drygt 94 300 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytandeoch stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.