OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!
ARBETSUPPGIFTER
Är du en driven ledare med stort intresse för utveckling och pedagogik? Vi söker nu en biträdande rektor till förskolorna i Kalvsvik, Tävelsås och Vederslöv.
Vi erbjuder dig ett utvecklande uppdrag där du leder kompetenta medarbetare och utvecklar verksamheten. På förskolorna arbetar cirka 30 medarbetare och du kommer att vara närmsta chef för förskollärare, barnskötare och förskoleresurser. Som biträdande rektor kommer du ansvara för bemanning utifrån behov och resursplanering, men även arbeta med verksamhetens utveckling.
I ditt uppdrag kommer du ha personal- och verksamhetsansvar. Du förväntas genomföra medarbetarsamtal och lönesamtal, göra vissa administrativa uppgifter samt vara aktiv i det systematiska arbetsmiljöarbetet. Som biträdande rektor får du även möjligheten att planera och leda olika forum. Du och rektor arbetar tillsammans för att skapa goda förutsättningar för den pedagogiska kvaliteten och för att främja en god arbetsmiljö.
KVALIFIKATIONER
Vi tänker att du besitter en god pedagogisk insikt och har ett genuint intresse för barns lärande och verksamhetsutveckling. Du bör vara trygg i rollen som ledare, ha god kommunikativ förmåga och har lätt för att skapa relationer med barn, vårdnadshavare och medarbetare. Vidare är du systematisk, målmedveten och har en vilja av att driva förändringsprocesser.
Du brinner för utveckling med barnets bästa i fokus och du drivs av att åstadkomma goda resultat i samverkan med andra. Som chef är det viktigt att du kan ta ansvar och prioritera utifrån verksamhetens behov. Vidare är du bekväm med att fatta beslut men tar gärna hjälp när det behövs.
För att lyckas i rollen behöver du ha engagemang kring mål och strategier samt förmåga att upprätthålla god kommunikation. Du är väl insatt i förskolans styrdokument och systematiska kvalitetsarbete samt är van vid att arbeta mot uppsatta mål.
Tjänsten förutsätter körkort B, tillgång till egen bil och goda kunskaper i svenska, tal och skrift.
Vi söker dig som har en pedagogisk högskoleexamen. Tidigare erfarenhet av arbete inom förskolan samt erfarenhet av ledande roller anses meriterande.
Slutintervjuer är planerade till 15 november.
Välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.
Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).
Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3).
För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet.
Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.