OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Lundby skolområde innefattar Lundbyskolan som är en F-6-skola, med ca. 400 elever och 55 medarbetare, samt Snickarvägens förskola med åtta avdelningar och ca 35 medarbetare. Skolan och förskolan ligger i ett bostadsområde med bebyggelse av villor, radhus och hyreshus ca. 2 km väster om Eskilstuna centrum. Vår biträdande rektor har arbetat hos oss många år, men nu har hon gått vidare till andra utmaningar inom förvaltningen och vi söker därför hennes ersättare. Din uppgift blir i första hand att självständigt ansvara för verksamhets-, personal-, ekonomi- och utvecklingsfrågor på förskolan. Beroende på din bakgrund och ditt intresse kommer även vissa arbetsuppgifter inom skolan att bli aktuella. Eftersom du kommer att ingå i skolledningen kommer du att arbeta aktivt med hela områdets utveckling. Vi är duktiga på att arbeta med föräldrainflytande och vi ser arbetet med bl.a. EQ- livskunskap och språkutveckling som något som genomsyrar det dagliga arbetet på både förskolan och skolan. Som ny chef kommer du att ingå i vårt omfattande chefsintroduktionsprogram på både kommun- och förvaltningsnivå och vi kan erbjuda dig en mentor. KVALIFIKATIONER Du ska ha en pedagogisk högskoleutbildning och det är viktigt att du har kunskaper om förskolan, antingen genom din utbildning eller erfarenhet. Det är meriterande om du har någon form av ledarerfarenhet eller ledarutbildning. Vi ser det som ett önskemål att du har kunskaper om eller intresse för både personal- och ekonomifrågor. Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och vana att använda IT som stöd i ditt arbete är en självklarhet. Eftersom arbetet innebär mycket kontakter med olika människor är det nödvändigt att du är lyhörd och kommunikativ och att du på ett engagerat sätt kan inspirera andra. Vi förutsätter att du har personlig mognad och kan visa mod och flexibilitet i de olika situationer som kan uppstå. Det är viktigt att du har förmåga att tillsammans med medarbetare och skolledning kan hitta nya sätt att utveckla verksamheten utifrån nationella och lokala mål.