OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BITRÄDANDE SEKTIONSCHEF TILL FÖRETAG INOM ÅTERVINNINGSBRANSCHEN
Vår kund, i södra Stockholm, är ett av Sveriges främsta bolag inom återvinning och de söker du efter en biträdande sektionschef som stöttning till den befintliga sektionschefen. Vår kund har värdeorden Professionell - Enkel - Tillsammans, och i din roll som biträdande sektionschef får du, tillsammans med personal och övriga chefer, vara med och skapa en arbetsmiljö utefter dessa riktlinjer.
OM TJÄNSTEN
I din roll som biträdande sektionschef hos vår kund arbetar du tillsammans med den befintliga sektionschefen. Dina arbetsuppgifter innefattar stöttning av planering, ledning och utveckling av verksamhet samt avlasta och assistera i chefsspecifika arbetsuppgifter. Du förväntas även vara närvarande och stöttande gentemot personal, samt följa upp och driva utvecklingsarbetet i din sektion. Du assisterar även befintlig sektionschef i bemannings- och planeringsfrågor.
Detta är ett interims uppdrag på 3-4 månader, med start omgående.
Arbetsuppgifter:
- Avlasta och utföra det befintlig sektionschef behöver hjälp med.
- Stötta i chefskapet gentemot personalen och vara närvarande för medarbetarna.
- Tillsammans med befintlig sektionschef följa upp och se till att utvecklingsarbetet och arbetet med investeringar rullar på.
- Stötta befintlig sektionschef i bemanning- och planeringsfrågor.
OM DIG
För att passa väl in i rollen som biträdande sektionschef hos vår kund bör du besitta en god problemlösningsförmåga, vidare är det av stor vikt att du är driven och tar eget initiativ där det behövs. Då rollens arbetsuppgifter kräver en hög nivå av struktur är det även viktigt att du har en god förmåga att strukturera och planera, samt att du är målinriktad samt lösnings- och resultatinriktad. Avslutningsvis innefattar rollen både personalansvar och ett gediget samarbete med befintlig sektionschef, det är därav extra viktigt att du som person har en god förmåga att samarbeta samt att du trivs i en roll med mycket relationsskapande.
Krav:
- Du har minst 5 års dokumenterad erfarenhet av arbete i samverkansform med
verksamhetsutveckling där du vunnit framgång i förändring.
- Du har en examen från högskola/universitet inom resursåtervinning, avfallshantering, miljöteknik, avfallsteknik eller annan högskoleutbildning som bedöms relevant.
- Du är mycket bra på att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift.
- Krav på B-körkort
Det är meriterande att ha erfarenhet från avfallsbranschen eller likvärdigt arbete sedan tidigare, det är även en fördel att vara kunnig inom fler språk än svenska och engelska.
ATT JOBBA PÅ JOBANDTALENT
På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största-, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.
ANSÖKAN
Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.
Varmt välkommen med din ansökan!