Biträdande Social-och äldredirektör sökes till Nacka kommun!

Biträdande Social-och äldredirektör sökes till Nacka kommun!

Arbetsbeskrivning

Nacka är en enkel, smart och nyskapande kommun som utvecklas i takt med Nackaborna. En attraktiv plats där stadens puls möter skog och hav där människor kan förverkliga sina drömmar. Visionen om öppenhet och mångfald, och värderingen med förtroende och tillit, är ledstjärnor för vår framgång. Nackas ambition är att vara bäst på att vara kommun. Vi behöver därför dig som vill bidra till maximalt värde för skattepengarna och som har vad som krävs för att utvecklas med oss.



Vill du bidra till utvecklingen av social- och äldreområdet i en kommun i framkant?

Nacka kommun söker biträdande social- och äldredirektör

Uppdraget
Nacka är en kommun i ständig utveckling.

Nu rustar vi för att möta behoven av stöd och hjälp för fler framtida Nackabor. Ditt uppdrag är att biträda social- och äldredirektören i att realisera Nackas ambition och mål inom socialnämndens och äldrenämndens ansvarsområden.

Centralt i ditt uppdrag är att i nära samspel med social- och äldredirektören driva ett målinriktat systematiskt kvalitetsarbete för ekonomi i balans. Du driver utvecklingsprojekt med helhetssyn och öppenhet för nya arbetsformer. Du samordnar och följer upp utvecklingsarbetet på de tre myndighets- och huvudmanna¬enheterna som utreder och fattar beslut om insatser för äldre och för barn, vuxna och familjer samt om stödet till Nackabor med behov av omsorgsinsatser. Varje enhet har en kvalitets- och stödgrupp som ansvarar för att det finns insatser av god kvalitet och att kundvalen fungerar optimalt och utvecklas oavsett om produktionen sker i kommunal regi eller via fristående anordnare.


Du kommer att ansvara för samordning av ärenden till socialnämnden och äldrenämnden. I uppdraget ingår även att ta en aktiv roll i kompetensutvecklingsfrågor och i utvecklingen av enkla och effektfulla digitala lösningar.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att utveckla och driva systematiskt kvalitetsarbete på ledande nivå inom socialt arbete eller närliggande områden. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta som chef, projektledare eller som verksamhetscontroller på högre nivå. Du behöver ha god förståelse för förutsättningarna i en politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att öka kundvärde, kvalitet och flexibilitet genom digitalisering. Du har en akademisk utbildning och mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Ledarskap och personlig förmåga
Du har fokus på utveckling för ökad enkelhet och flexibilitet och är bra på att prioritera, planera och följa upp med ett långsiktigt perspektiv för att uppnå kvalitet och resultat. Du behöver ha mycket god förmåga till helhetssyn och överblick.

Uppdraget ställer höga krav på förmåga att skapa goda relationer internt och externt.
Du är en trygg och stabil ledare med förmåga att entusiasmera och skapa förutsättningar för chefer och medarbetare att driva utveckling och nå resultat i ett klimat som inspirerar till arbetsglädje, nytänkande och stolthet.

Har du vad som krävs för att bidra till utvecklingen av Nackas social-och äldreområde? Välkommen med din ansökan senast den 2 mars.

Du är också välkommen att kontakta våra rekryteringskonsulter på ProAstri - Karin Ivarson, 070- 824 69 08 eller karin@proastri.se och Agneta Värmon, 070 732 55 00 eller agneta@proastri.se











Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Melcher, Enhetschef
087189935
Frida Premberg, gruppchef
08 - 718 92 09
Frida Premberg
+4687189209
Elisabeth Axelsson
+4687187589
Sara Nadbornik, HR-specialist
08 718 91 91

Sammanfattning

Besöksadress

Granitvägen 13-17
None

Postadress

Granitvägen 13-17
Nacka, 13140

Liknande jobb


13 september 2024

Kommundirektör

Kommundirektör

11 september 2024

19 augusti 2024