OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla Stockholms mest intressanta ambulansstation där vi har akutambulanser, intensivvårdsambulanser, ledningsenhet, transportambulans och verksamhet för transport av avlidna samt från och med i höst en av Stockholms akutläkarbilar? Har du flera års erfarenhet av arbete inom ambulanssjukvård och är redo att ta dig an rollen som biträdande stationschef? Välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder ett utvecklande och omväxlande arbete med nära kontakt med medarbetare och kollegor, där ingen dag är den andra lik.
I rollen som biträdande stationschef erbjuds du ledarskapsutbildning, ansvarsområden och möjlighet att tillsammans med dina kollegor utveckla Solna/Lidingö till att bli en ännu bättre arbetsplats. Här strävar vi efter att alla medarbetare ska trivas, bli sedda, hörda och utvecklas inom sina olika roller.
På Solna/Lidingö bedrivs ett spännande arbete tillsammans med cirka 100 engagerade medarbetare som brinner för att hjälpa människor i akuta situationer. På arbetsplatsen är det ett välkomnande arbetsklimat och olika åsikter välkomnas. Vår vision är att vara ledande inom prehospital akutsjukvård genom att hela tiden utvecklas för att möta våra patienters, medarbetares och samhällets förväntningar.
Solna Ambulansstation ligger i Hagalund i Solna och på Lidingö är ambulansstationen placerad på Lidingö Brandstation. På stationen leds arbetet av tf stationschef Andréa Lord Vollmer med hjälp av biträdande stationschef Linda Orrvik och biträdande stationschef Pontus Malm (TRAV).
Om arbetet
I rollen som biträdande stationschef arbetar du tillsammans med Andréa, Linda och Pontus i det operativa arbetet, som till exempel personalärenden, personaladministration, budget men även frågor gällande drift. Du kommer att ha personalansvar för cirka trettio medarbetare, vilket bland annat innebär arbetsmiljöansvar, rekrytering, arbete kring lönerevision och utvecklingssamtal.
I rollen som biträdande stationschef ingår du i AISABs driftjour för att stödja vårt bemanningscenter i personal- och beslutsfrågor, samt leda driften i hela AISAB efter kontorstid och vid särskild händelse.
Kvalifikationer
Utbildning som ambulanssjukvårdare, sjuksköterska specialistsjuksköterska eller läkare. Flerårig erfarenhet av arbete i ambulanssjukvård. Datorvana med kunskaper i Excel, Word och PowerPoint. Minst B-körkort, men gärna C1- och D-körkort, och god körvana. Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. God fysisk förmåga.
Det är meriterande om du har:
Utbildning i ledarskap eller organisationsfrågor. Erfarenhet av personal och administrativt arbete som chef, ledare eller instruktör. Erfarenhet av arbete i PA-system tex. Heroma.
Personliga egenskaper
Det är viktigt att du trivs att arbeta i en dynamisk miljö och med mycket medarbetarkontakt. Du tycker om att utveckla, stödja och motivera dina medarbetare och kollegor. Du är kommunikativ och har förmågan att på ett pedagogiskt och professionellt sätt kunna ge och ta feedback.
Själv eller tillsammans med dina chefskollegor kan du komma att ansvara för specifika uppdrag eller projekt vilket förutsätter att du är initiativtagande, har ett kreativt arbetssätt och har mycket god samarbetsförmåga. Du visar på gott omdöme i beslut och avvägningar och agerar utifrån verksamhetens övergripande mål och behov.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid med viss % som ambulanspersonal i driften enligt överenskommelse.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Om rekryteringen
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna manliga sökanden.
I rekryteringsprocessen tillämpar vi test i problemlösningsförmåga och personlighetstest samt begär in utdrag ur polisens belastningsregister.
Krigsplacering kan komma att bli aktuellt.
Har du frågor?
Välkommen att kontakta tf stationschef Andréa Lord Vollmer på tel: 08-123 120 59 eller 072-582 27 09 eller via mejl andrea.lord-vollmer@regionstockholm.se
Låter det intressant? Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att ansöka! Skicka in din ansökan som ska innehålla CV och personligt brev.
Om AISAB
AISAB ägs av Region Stockholm och är en viktig del av akutsjukvården i regionen. I våra uppdrag samverkar vi främst med Region Stockholms primärvård, akutsjukvård och SOS Alarm AB för att säkerställa snabbt omhändertagande, god vård och säker transport av sjuka och skadade till rätt vårdnivå. Vi bedriver framgångsrikt även ett prehospitalt träningscenter (KTC) och forskning inom prehospital vård. Tillsammans utvecklar vi ambulanssjukvården!
https://aisab.nu/sv-se/jobba-hos-oss
Följ oss gärna i sociala medier!
https://www.facebook.com/AISAB.nu/
https://www.instagram.com/aisab_ambulanssjukvarden/
https://www.linkedin.com/company/27056850
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb