OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att få jobba med mitt fantastiska gäng och mig på Barn och Unga, Humana.
Jag heter Mikael Eriksson och är föreståndare/verksamhetschef på Sörby Akut HVB i Töreboda kommun och nu söker vi en Biträdande föreståndare.
Vi arbetar efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv samt våra ledord: glädje, engagemang och ansvar. Vi har väl upparbetade relationer med Humanas stödfunktioner inom bland annat HR-frågor, ekonomi och kvalité. Som Biträdande föreståndare/verksamhetschef hos oss på Sörby Akut HVB blir du en viktig del i verksamheten och tillsammans hjälps vi åt att möta utmaningarna och att fylla verksamheten med relevant innehåll.
Om oss
Sörby är en liten enhet med fem platser samt två lägenheter och vår målgrupp är flickor 12-18 år med psykosocial problematik. Vi är en akutenhet i Töreboda kommun och strävar efter att flickorna inte ska behöva stanna längre än nödvändigt hos oss. Vi är en härlig och engagerad arbetsgrupp på elva personer samt en mängd timvikarier som brinner för uppdraget att möta samt motivera flickorna till framtida insatser. Vårt fokus är att ge god omsorg, bygga relationer och ge flickorna en trygg miljö att landa i.
Personalen arbetar främst utifrån evidensbaserade metoder med grund i KBT och andra centrala delar av vårt behandlingsupplägg är LAB, MI, TMO, rePulse och A-CRA.
På Sörby Akut HVB arbetar vi med att få ungdomarna att själva uttrycka en önskan om förändring. Grunden är en strukturerad och förutsägbar vardag där ungdomarna möter personal och andra vuxna som goda förebilder i de situationer som uppkommer. Vi är behjälpliga med att kartlägga risk- och skyddsfaktorer samt andra behov för att kunna hjälpa våra uppdragsgivare med förslag till framtida insatser.
Sörby Akut HVB tar emot placeringar enligt SoL och LVU med hela landet som upptagningsområde.
Om tjänsten
Som Biträdande föreståndare hos oss på HVB Sörby blir du en viktig del i verksamheten.
Du kommer huvudsakligen att arbeta med:
- Verksamhets-, personal- och arbetsmiljöansvar
- Dokumentation
- Stötta/handleda personalen i arbetet samt vid externa kontakter med socialtjänst och andra myndighetskontakter
- Vara en del i verksamhetens beredskap
Vem är du?
Som biträdande verksamhetschef hos oss är du intresserad av socialt arbete i kombination med coachning och tydligt ledarskap. Du är stabil och trygg i dig själv samt tycker om utmaningar där du ser möjligheter istället för svårigheter. Du drivs av engagemang och vilja att skapa bästa förutsättningar för både dig själv, dina kollegor samt klienter i den dagliga verksamheten och utifrån Humanas värdegrund och evidensbaserad praktik för individuell vård är du en viktig del i att kvalitetssäkra samt utveckla verksamheten. Personlig lämplighet kommer att ha stor betydelse.
Formella krav:
- Du har relevant högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan adekvat utbildning enligt föreskrifter på IVO.
- Du har minst två års yrkeserfarenhet med kvalificerat socialt arbete inom HVB-verksamhet
- Du har tidigare erfarenhet av en arbetsledande roll med personalansvar.
Det är meriterande om du har erfarenhet av LAB, MI, TMO, A-CRA och/eller annan relevant evidensbaserad metod.
Du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana.
Manuellt B-körkort krävs för tjänsten.
Övrigt:
Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett.
Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta föreståndare/ verksamhetschef Mikael Eriksson på mikael.eriksson2@humana.se
Tjänstgöringsgrad och arbetstid: 100 % tillsvidare. Arbetstiden är vardagar mellan kl. 8-17, med viss jourtjänstgöring kväll och helg.
Lön: Sker enligt överenskommelse, kollektivavtal finns
Tillträde: Vi tillsätter tjänsten enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning i sex månader.
Sista ansökningsdag är den 2023 11 30. Vänta inte med din ansökan då vi kommer hantera ansökningarna löpande.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Vi satsar på kompetensutveckling för våra chefer genom bland annat mentorprogram, ledarträffar, ledarutvecklingsprogram samt Humanas digitala lärportal Humana Academy.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana https://www.humana.se/jobb
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer samt eventuellt arbetsprov.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult