OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Klappar ditt hjärta för verksamhetsutveckling utifrån ett kvalitativt perspektiv? Är du en driven och samarbetsorienterad person, som motiveras av att driva förändring, då är detta rollen för dig!
Vi inleder under hösten en spännande resa, där vi etablerar en ny roll för att stärka upp och kvalitetssäkra arbetet i vår verksamhet. Nu söker vi en biträdande verksamhetschef inom Team Olivia till vårt marknadsområde Individ & Familj, som vill bli en del av vårt fantastiska team på Sävik behandlingshem i Säter.
Om Sävik Behandlingshem
Sävik är ett etablerat HVB-hem som erbjuder en komplett vårdkedja med behandling och utredning med 37 behandlingsplatser. Verksamheten vänder sig till målgruppen män från 18 år med beroendetillstånd i kombination med psykisk ohälsa och kriminalitet. För att optimera vården så långt som möjligt har vi även integrerat specialistpsykiatri, och behandlingen är utifrån KBT och sker i grupp och individuellt. Tillsammans skapar våra medarbetare på bästa sätt ett stöd i klientens egen förändringsprocess.
Om rollen
Som biträdande verksamhetschef är du verksamhetschefens högra hand. Du stöttar i den dagliga driften och verksamhetsplaneringen, för att ge medarbetarna de bästa förutsättningarna för att bidra med en god vård- och omsorg med kvalitet. Arbetet bedrivs i nära samarbete med Team Olivias stödteam samt stödfunktioner inom koncernen såsom HR, ekonomi och kvalitet. Du ingår i den lokala verksamhetsledningen och rapporterar till verksamhetschef.
Tillsammans med verksamhetschefen ansvarar du för:
Rekrytering, resursoptimering och schemaläggning
Att bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling
Säkerställa att regelverk, avtal och uppdrag efterföljs i verksamheterna
Hantera extern kontakt med handläggare, godemän och bedriva ett gott samarbete med både klient, beställare och anhöriga
Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål
Samarbeta med säljfunktionen
Vem är du?
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet samt missbruk/beroendevård. Du är en trygg ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten. Du är driven, kommunikativ, ansvarstagande, coachande och vågar ta ett stort ansvar.
Med en god förmåga att arbeta både självständigt och i team skapar du ett gott samarbete med både medarbetare, närstående och klienter. Utifrån ett affärsorienterat förhållningssätt bidrar du som ett stöd i uppföljning och analys av verksamhetens budget och resultat. Vidare har du ett flexibelt förhållningssätt, och kan hantera flera uppgifter parallellt och anpassa dig till förändringar.
Kvalifikationskrav
Utbildning:
Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO)
Utbildning i socialrätt
Dina erfarenheter:
Erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet
Väl förtrogen med lagar, förordning och föreskrifter inom området (HVB & SoL) 711
Meriterande om du därtill har:
Tidigare erfarenhet av arbete inom HVB och arbete inom missbruk/beroendevård
Tidigare erfarenhet som ledare alternativt utbildning inom ledarskap
Erfarenhet av försäljningsarbete
Erfarenhet från budgetarbete, ekonomisk analys
Erfarenhet av HR-arbete (grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö)
Erfarenhet av att ha arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet
Övriga krav:
Flytande kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift
Goda datorkunskaper
B-körkort
Vad vi kan erbjuda
Vi erbjuder dig en arbetsplats som är på väg framåt och där du har stora möjligheter till personlig utveckling. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd.
Placering
Du kommer att vara placerad på verksamheten lokaliserad i Säter.
Om rekryteringsprocessen
Sista ansökningsdag är 5 december. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi genomför en bakgrundskontroll i vår rekryteringsprocess.
Om anställningen
Tillträde till tjänsten är omgående, enligt överenskommelse
Anställningen är på heltid, tillsvidare
Vi tillämpar provanställning 6 mån
Vid frågor om tjänsten kontakta:
Regionchef Lena Book, lena.book@klaragarden.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I koncernen ingår drygt 35 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år
2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag. Vi erbjuder dig som medarbetare, en familjär och stimulerande arbetsmiljö, personlig utveckling samt stora karriär- och utvecklingsmöjligheter.
Med stolthet skapar vi ett rikare liv för de allra mest utsatta i samhället. Med den lilla verksamhetens närhet och gemensam trygghet gör vi skillnad för fler. Varje dag.
www.teamolivia.se (http://www.teamolivia.se)