OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Klappar ditt hjärta för verksamhetsutveckling utifrån ett kvalitativt perspektiv? Är du en driven och samarbetsorienterad person, som motiveras av att driva förändring, då är detta rollen för dig!
Vi inleder under hösten en spännande resa, där vi etablerar en helt ny roll för att stärka upp och kvalitetssäkra arbetet i vår verksamhet. Vi söker en biträdande verksamhetschef inom Team Olivia till vårt marknadsområde Individ & Familj, som vill bli en del av vårt fantastiska team på Solviken HVB i Målilla.
Om Solviken
Solviken HVB vänder sig till målgruppen personer över 25 år med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet som är i behov av ett större vård- och omsorgsbehov. Vårt team har erfarenhet av komplexa uppdrag med målet att skapa en modern HVB-verksamhet med fokus på att möta varje boendes unika behov. Tillsammans skapar våra medarbetare på bästa sätt ett stöd i patientens egen förändringsprocess.
Om rollen
Som biträdande verksamhetschef är du verksamhetschefens högra hand. Du stöttar i den dagliga driften och verksamhetsplaneringen, för att ge medarbetarna de bästa förutsättningarna för att bidra med en god vård- och omsorg med kvalitet. Arbetet bedrivs i nära samarbete med Team Olivias stödteam samt stödfunktioner inom koncernen såsom HR, ekonomi och kvalitet. Du ingår i den lokala verksamhetsledningen och rapporterar till verksamhetschef.
Tillsammans med verksamhetschefen ansvarar du för:
Rekrytering, resursoptimering och schemaläggning
Bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling
Säkerställa att regelverk, avtal och uppdrag efterföljs i verksamheterna
Hantera extern kontakt med handläggare, godemän och bedriva ett gott samarbete med både klient, beställare och anhöriga
Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål och samarbete med säljfunktionen
Vem är du?
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet samt missbruk/beroendevård. Du är en trygg ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten. Du är driven, kommunikativ, ansvarstagande, coachande och vågar ta ett stort ansvar.
Med en god förmåga att arbeta både självständigt och i team skapar du ett gott samarbete med både medarbetare, närstående och klienter. Utifrån ett affärsorienterat förhållningssätt bidrar du som ett stöd i uppföljning och analys av verksamhetens budget och resultat. Vidare har du ett flexibelt förhållningssätt, och kan hantera flera uppgifter parallellt och anpassa dig till förändringar.
Kvalifikationskrav
Utbildning
Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO)
Utbildning i socialrätt
Dina erfarenheter
Erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet
Väl förtrogen med lagar, förordning och föreskrifter inom området (HVB & SoL) 711
Meriterande om du därtill har;
Tidigare erfarenhet av arbete inom en HVB verksamhet och/eller arbete inom missbruk/beroendevård
Tidigare erfarenhet som ledare alternativt utbildning inom ledarskap
Erfarenhet av försäljningsarbete
Erfarenhet från budgetarbete, ekonomisk analys
Erfarenhet av HR-arbete (grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö)
Erfarenhet av att ha arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet
Övriga krav
Flytande kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift
Goda datorkunskaper
Kunskaper i systemet Quinyx
B-körkort
Vad vi kan erbjuda
Vi erbjuder dig en arbetsplats som är på väg framåt och där du har stora möjligheter till personlig utveckling. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd.
Placering
Du kommer att vara placerad på verksamheten Solviken HVB lokaliserad i Målilla.
Om rekryteringsprocessen
Sista ansökningsdag är 31 oktober. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi genomför en bakgrundskontroll i vår rekryteringsprocess.
Om anställningen
Tillträde till tjänsten är omgående, enligt överenskommelse
Anställningen är på heltid, tillsvidare
Vi tillämpar provanställning 6 mån
Vid frågor om tjänsten kontakta:
Regionchef Lena Book, lena.book@klaragarden.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I koncernen ingår drygt 35 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år
2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag. Vi erbjuder dig som medarbetare, en familjär och stimulerande arbetsmiljö, personlig utveckling samt stora karriär- och utvecklingsmöjligheter.
Med stolthet skapar vi ett rikare liv för de allra mest utsatta i samhället. Med den lilla verksamhetens närhet och gemensam trygghet gör vi skillnad för fler. Varje dag.
www.teamolivia.se (http://www.teamolivia.se)