Biträdande verksamhetschef inom HVB

Biträdande verksamhetschef inom HVB

Arbetsbeskrivning

Klappar ditt hjärta för verksamhetsutveckling inom vård och omsorg? Är du en driven och målinriktad person, som vill göra skillnad för ungdomar i behov av extra stöd? Då är detta rollen för dig!

Nu söker vi en biträdande verksamhetschef som vill bli en del av vårt fantastiska team på Caremore Änggården, som ingår i vårt marknadsområde Individ & familj på Team Olivia. Du kommer att ha en nyckelroll i att stärka upp och kvalitetssäkra arbetet i vår HVB verksamhet.

Om Änggården
Änggården präglas av en hemlik och familjär miljö med stort fokus på relationsskapande, förtroende och tillit. Verksamheten bedrivs i en hemlik villa i utkanten av centrala Göteborg. I anslutning till verksamheten finns en vacker trädgård som inbjuder till utomhusaktiviteter för ungdomarna under sommarhalvåret. HVB verksamheten riktar till målgruppen pojkar/unga män i åldern 14-20 år med psykosocial problematik. Vissa individer ligger även i riskzonen för att utveckla missbruk och/eller kriminalitet.

Vårt team arbetar utifrån kognitiva arbetsprogram, lågaffektivt bemötande och genom individuella samtal utifrån MI (motiverande samtal), social färdighetsträning och ADL hjälper vi ungdomarna till en fungerande och självständig vardag.

Om rollen
Som biträdande verksamhetschef är du verksamhetschefens högra hand. Du stöttar i den dagliga driften och verksamhetsplaneringen, för att ge medarbetarna de bästa förutsättningarna för att bidra med en vård och behandling med hög kvalitet. Tillsammans med din personalgrupp ska du bygga upp en trygg och lugn behandlingsmiljö med tydlighet och förutsägbarhet.

I din roll leder du en enhet med 10 medarbetare och har ett delegerat arbetsmiljöansvar för den egna verksamheten. Du samarbetar med våra stödfunktioner inom koncernen såsom HR, ekonomi och kvalitet. Du ingår i den lokala verksamhetsledningen och rapporterar till verksamhetschef.

Tillsammans med verksamhetschef ansvarar du för:

Rekrytering, resursoptimering och schemaläggning

Bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling

Säkerställa att regelverk, avtal och uppdrag efterföljs i verksamheterna

Hantera externa kontakter tex IVO, BUP, skola, socialtjänst m fl. och uppnå ett gott samarbete med klient, beställare och anhöriga

Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål samt bedriva samarbete med säljfunktionen

Vem är du?
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och behandling för barn och ungdomar. Du är en trygg ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten. Vidare är du driven, kommunikativ, ansvarstagande, coachande och vågar ta ett stort ansvar.

Med en god förmåga att arbeta både självständigt och i team skapar du ett gott samarbete med både medarbetare, anhöriga och klienter. Du behöver även ha ett affärsorienterat förhållningssätt då du bidrar i budgetarbete och ekonomisk uppföljning. För att trivas i rollen behöver du även vara stresstålig och flexibel då behöver kunna hantera flera uppgifter parallellt.

Kvalifikationskrav:

Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO)

Erfarenhet av arbete inom HVB-vård för barn och ungdomar och/eller inom socialtjänstens område

Goda kunskaper i metodik inom socialt arbete, ex. lågaffektivt bemötande samt dokumentation

Minst 1 års erfarenhet av arbete som ledare

Flytande kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift

Goda systemkunskaper

B-körkort

Meriterande om du även har:

Utbildning inom MI, KBT och Repulse

Goda kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö

Erfarenhet av försäljningsarbete, budgetarbete och ekonomisk analys

Erfarenhet av att arbete inom privat sektor och i personalintensiv verksamhet

Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt

Arbetat mot offentlig sektor

Vad vi kan erbjuda
Vi erbjuder dig en arbetsplats som är på väg framåt och där du har stora möjligheter till personlig utveckling. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd.

Placering
Du kommer att vara placerad på verksamheten lokaliserad i Göteborg.

Om rekryteringsprocessen
Sista ansökningsdag är 21 dec. Tillträde till tjänsten är omgående, enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi genomför en bakgrundskontroll i vår rekryteringsprocess.

Om tjänsten:
Vi tillämpar provanställning: 6 månader
Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse

Har du frågor om tjänsten kontakta:

Verksamhetschef Helene Nordbö, helene.nordbo@caremore.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Active Omsorg, en del av Team Olivia
Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I koncernen ingår drygt 35 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år

2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag. Vi erbjuder dig som medarbetare, en familjär och stimulerande arbetsmiljö, personlig utveckling samt stora karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Med stolthet skapar vi ett rikare liv för de allra mest utsatta i samhället. Med den lilla verksamhetens närhet och gemensam trygghet gör vi skillnad för fler. Varje dag.

www.teamolivia.se (http://www.teamolivia.se)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Caremore
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2023
  • Ansök senast: 21 december 2023

Liknande jobb


Enhetschef Funktionsstöd/LSS

Enhetschef Funktionsstöd/LSS

24 november 2024

Enhetschef inom LSS och socialpsykiatri

Enhetschef inom LSS och socialpsykiatri

22 november 2024

22 november 2024

8 november 2024