OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Klappar ditt hjärta för verksamhetsutveckling inom vård och omsorg? Är du en driven och målinriktad person, som vill göra skillnad för ungdomar i behov av extra stöd? Då är detta rollen för dig!
Nu söker vi en biträdande verksamhetschef som vill bli en del av vårt fantastiska team på Caremore Änggården, som ingår i vårt marknadsområde Individ & familj på Team Olivia. Du kommer att ha en nyckelroll i att stärka upp och kvalitetssäkra arbetet i vår HVB verksamhet.
Om Änggården
Änggården präglas av en hemlik och familjär miljö med stort fokus på relationsskapande, förtroende och tillit. Verksamheten bedrivs i en hemlik villa i utkanten av centrala Göteborg. I anslutning till verksamheten finns en vacker trädgård som inbjuder till utomhusaktiviteter för ungdomarna under sommarhalvåret. HVB verksamheten riktar till målgruppen pojkar/unga män i åldern 14-20 år med psykosocial problematik. Vissa individer ligger även i riskzonen för att utveckla missbruk och/eller kriminalitet.
Vårt team arbetar utifrån kognitiva arbetsprogram, lågaffektivt bemötande och genom individuella samtal utifrån MI (motiverande samtal), social färdighetsträning och ADL hjälper vi ungdomarna till en fungerande och självständig vardag.
Om rollen
Som biträdande verksamhetschef är du verksamhetschefens högra hand. Du stöttar i den dagliga driften och verksamhetsplaneringen, för att ge medarbetarna de bästa förutsättningarna för att bidra med en vård och behandling med hög kvalitet. Tillsammans med din personalgrupp ska du bygga upp en trygg och lugn behandlingsmiljö med tydlighet och förutsägbarhet.
I din roll leder du en enhet med 10 medarbetare och har ett delegerat arbetsmiljöansvar för den egna verksamheten. Du samarbetar med våra stödfunktioner inom koncernen såsom HR, ekonomi och kvalitet. Du ingår i den lokala verksamhetsledningen och rapporterar till verksamhetschef.
Tillsammans med verksamhetschef ansvarar du för:
Rekrytering, resursoptimering och schemaläggning
Bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling
Säkerställa att regelverk, avtal och uppdrag efterföljs i verksamheterna
Hantera externa kontakter tex IVO, BUP, skola, socialtjänst m fl. och uppnå ett gott samarbete med klient, beställare och anhöriga
Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål samt bedriva samarbete med säljfunktionen
Vem är du?
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och behandling för barn och ungdomar. Du är en trygg ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten. Vidare är du driven, kommunikativ, ansvarstagande, coachande och vågar ta ett stort ansvar.
Med en god förmåga att arbeta både självständigt och i team skapar du ett gott samarbete med både medarbetare, anhöriga och klienter. Du behöver även ha ett affärsorienterat förhållningssätt då du bidrar i budgetarbete och ekonomisk uppföljning. För att trivas i rollen behöver du även vara stresstålig och flexibel då behöver kunna hantera flera uppgifter parallellt.
Kvalifikationskrav:
Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO)
Erfarenhet av arbete inom HVB-vård för barn och ungdomar och/eller inom socialtjänstens område
Goda kunskaper i metodik inom socialt arbete, ex. lågaffektivt bemötande samt dokumentation
Minst 1 års erfarenhet av arbete som ledare
Flytande kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift
Goda systemkunskaper
B-körkort
Meriterande om du även har:
Utbildning inom MI, KBT och Repulse
Goda kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö
Erfarenhet av försäljningsarbete, budgetarbete och ekonomisk analys
Erfarenhet av att arbete inom privat sektor och i personalintensiv verksamhet
Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt
Arbetat mot offentlig sektor
Vad vi kan erbjuda
Vi erbjuder dig en arbetsplats som är på väg framåt och där du har stora möjligheter till personlig utveckling. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd.
Placering
Du kommer att vara placerad på verksamheten lokaliserad i Göteborg.
Om rekryteringsprocessen
Sista ansökningsdag är 21 dec. Tillträde till tjänsten är omgående, enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi genomför en bakgrundskontroll i vår rekryteringsprocess.
Om tjänsten:
Vi tillämpar provanställning: 6 månader
Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Har du frågor om tjänsten kontakta:
Verksamhetschef Helene Nordbö, helene.nordbo@caremore.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Active Omsorg, en del av Team Olivia
Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I koncernen ingår drygt 35 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år
2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag. Vi erbjuder dig som medarbetare, en familjär och stimulerande arbetsmiljö, personlig utveckling samt stora karriär- och utvecklingsmöjligheter.
Med stolthet skapar vi ett rikare liv för de allra mest utsatta i samhället. Med den lilla verksamhetens närhet och gemensam trygghet gör vi skillnad för fler. Varje dag.
www.teamolivia.se (http://www.teamolivia.se)