Biträdande Verksamhetschef till Humana Ekeliden

Biträdande Verksamhetschef till Humana Ekeliden

Arbetsbeskrivning

Driven och engagerad ledare! 
I natursköna Tyringe, en vacker kurort med närhet till natur och rekreation, bedriver vi verksamhet för vuxna med behov av stöd enligt LSS. Vi erbjuder gruppbostäder, daglig verksamhet och Snouzelverksamhet. Vår målgrupp är både PK 1 och PK 2. Våra klienters vardag styrs av delaktighet, inflytande och självbestämmande. Vill du vara en av oss och arbeta för att klienterna ska ha ett bra och meningsfullt liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjlighet att söka jobb som biträdande verksamhetschef hos oss på Humana Ekeliden. I rollen kommer du, tillsammans med oss att arbeta efter vår vision; Alla har rätt till ett bra liv - ja alla.   

Om tjänsten 
På Ekeliden bedriver Humana sedan många år tillbaka sex enheter, fem gruppbostäder enligt delområde bostad med särskild service för vuxna, LSS 9:9 § samt en Daglig verksamhet LSS 9:10 §.  

Vi söker nu en biträdande verksamhetschef som tillsammans med verksamhetschef kan utveckla och driva enheterna framåt.  
Vår Dagliga verksamhet befinner sig i en spännande utvecklingsfas och här kommer mycket fokus att ligga till en början, med andra ord goda förutsättningar i att vara med att skapa något nytt från början. 

Som biträdande verksamhetschef kommer du att vara föreståndare för vår Dagliga verksamhet och en gruppbostad med inriktning PK 1. Vilket innebär att du har det närmsta personalansvaret för dem två enheterna. 
Som biträdande verksamhetschef har du även ett extra ansvar med att vara sammankallande i våra kvalitets-och dokumentationsråd, vilket innebär ett naturligt samarbete mellan samtliga enheter och vikten av en helhetssyn för hela verksamhetens behov och utveckling. Vi dokumenterar enligt IBIC och dess livsområden. 

Bland personal finns här mångårig vana att arbeta mer våra målgrupper. Verksamheten tillhör affärsområdet Individ- och familj inom division Vuxna och du rapporterar direkt till verksamhetschef. En stor och viktig del av uppdraget innebär även möten med våra kommuner som är våra uppdragsgivare.

Du blir en viktig del i ledningsgruppen Område 2 och där kommer du ha stort stöd i att leda och utveckla verksamheterna du ansvarar för. I Humanas organisation finns även tillgång till en rad olika utbildningsmöjligheter och stödfunktioner. Det finns även goda möjligheter till karriärsutveckling hos oss. 
Arbetsuppgifter/kvalifikationer: 

En viktig del i uppdraget blir att driva kvalitets- och utvecklingsarbete på enheterna. Du har en bra förmåga att arbeta självständigt. Samordnare och andra funktioner finns som resurs och stöd i verksamheterna. Du skall trivas med att arbeta verksamhetsnära och ha ett tydligt ledarskap. Vi söker Dig som tycker om att samarbeta, har god förmåga att arbeta självständigt och vill vara med att utveckla verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du ska ha dokumenterad erfarenhet från ledande befattning i liknande verksamheter och använder dig på ett naturligt sätt av IT-verktyg som stöd i ditt arbete. Du behöver vara duktig på att marknadsföra dina enheteroch vara en god representant. 

Kvalifikationer: 
Vi ser gärna att du har följande egenskaper och erfarenheter med dig i bagaget: 

-Socionomutbildning eller liknande som arbetsgivaren anser vara likvärdig 
- HP i Socialrätt 
- Erfarenhet av målgruppen och myndighetskrav 
- Erfarenhet av chefs- och ledarskap  
- Körkort B krävs 
- Goda kunskaper inom socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. 
Det ses även som meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete i exempelvis Medvind, Safedoc & IDOK.   

Personliga egenskaper/kompetens: 
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, självkännedom och en utpräglad samarbetsförmåga. 

Varaktighet/Arbetstid: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas.  
Dagtid, sysselsättningsgrad 100 %, förtroendearbetstid.  
Lön: Månadslön 
Tillträde: Enligt överenskommelse 
Körkort: B-körkort fordras 

Kontakt: Har du frågor; kontakta Verksamhetschef Sara Rydén, sara.ryden@humana.se 

Vad händer nu?  
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2021 04 17 Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.  
Betyg, referenser och övriga handlingar lämnas vid en eventuell intervju.  Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. 

Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2021
  • Ansök senast: 17 april 2021

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024