OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Driven och engagerad ledare!
I natursköna Tyringe, en vacker kurort med närhet till natur och rekreation, bedriver vi verksamhet för vuxna med behov av stöd enligt LSS. Vi erbjuder gruppbostäder, daglig verksamhet och Snouzelverksamhet. Vår målgrupp är både PK 1 och PK 2. Våra klienters vardag styrs av delaktighet, inflytande och självbestämmande. Vill du vara en av oss och arbeta för att klienterna ska ha ett bra och meningsfullt liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjlighet att söka jobb som biträdande verksamhetschef hos oss på Humana Ekeliden. I rollen kommer du, tillsammans med oss att arbeta efter vår vision; Alla har rätt till ett bra liv - ja alla.
Om tjänsten
På Ekeliden bedriver Humana sedan många år tillbaka sex enheter, fem gruppbostäder samt en Daglig verksamhet.
Vi söker nu en biträdande verksamhetschef med föreståndaransvar som tillsammans med Ekelidens verksamhetschef kan utveckla och driva enheterna framåt.
Vår Dagliga verksamhet befinner sig i en spännande utvecklingsfas och här kommer mycket fokus att ligga till en början, med andra ord goda förutsättningar i att vara med att skapa något nytt från början.
Som biträdande verksamhetschef kommer du att vara föreståndare för vår Dagliga verksamhet och en gruppbostad med inriktning PK 1. Det innebär att du har det närmsta personalansvaret för de två enheterna.
Som biträdande verksamhetschef har du även ett extra ansvar med att vara sammankallande i våra kvalitets-och dokumentationsråd, vilket innebär ett naturligt samarbete mellan samtliga enheter och vikten av en helhetssyn för hela verksamhetens behov och utveckling. Vi dokumenterar enligt IBIC och dess livsområden.
Personalen på Ekeliden har en mångårig vana att arbeta med våra målgrupper. Verksamheten tillhör affärsområdet Individ- och familj inom division Vuxen och du rapporterar direkt till verksamhetschef. En stor och viktig del av uppdraget innebär även möten med våra kommuner som är våra uppdragsgivare.
Du blir en också en viktig del i ledningsgruppen för hela regionen inom division vuxen, och där kommer du ha stort stöd i att leda och utveckla verksamheterna du ansvarar för. I Humanas organisation finns även tillgång till en rad olika utbildningsmöjligheter och stödfunktioner. Det finns även goda möjligheter till karriärsutveckling hos oss.
Arbetsuppgifter/kvalifikationer:
En viktig del i uppdraget blir att driva kvalitets- och utvecklingsarbete på enheterna. Du har en bra förmåga att arbeta självständigt. Samordnare och andra funktioner finns som resurs och stöd i verksamheterna. Du skall trivas med att arbeta verksamhetsnära och ha ett tydligt ledarskap. Vi söker Dig som tycker om att samarbeta, har god förmåga att arbeta självständigt och vill vara med att utveckla verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du ska ha dokumenterad erfarenhet från ledande befattning i liknande verksamheter och använder dig på ett naturligt sätt av IT-verktyg som stöd i ditt arbete. Du behöver vara duktig på att marknadsföra dina enheter och vara en god representant för Ekeliden och Humana.
Kvalifikationer:
Vi ser gärna att du har följande egenskaper och erfarenheter med dig i bagaget:
- Socionomutbildning eller liknande som arbetsgivaren anser vara likvärdig
- HP i Socialrätt
- Erfarenhet av målgruppen och myndighetskrav
- Erfarenhet av chefs- och ledarskap
- Körkort B krävs
- Goda kunskaper inom socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade.
Det ses även som meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete i exempelvis Medvind, Safedoc & IDOK.
Personliga egenskaper/kompetens:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, självkännedom och en utpräglad samarbetsförmåga.
Varaktighet/Arbetstid: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas.
Dagtid, sysselsättningsgrad 100 %, förtroendearbetstid.
Lön: Månadslön
Tillträde: Enligt överenskommelse
Körkort: B-körkort fordras
Kontakt: Har du frågor; kontakta Verksamhetschef Sara Rydén, sara.ryden@humana.se
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2022 03 25. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Betyg, referenser och övriga handlingar lämnas vid en eventuell intervju. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult