OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Enskede - Årsta - Vantörs stadsdelsförvaltning erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.
Arbetsplatsbeskrivning
Högdalens vård och omsorgsboende är ett äldreboende med 142 lägenheter för personer med demenssjukdom, somatiska sjukdomar och personer med korttidsbeslut.
Vi arbetar personcentrerat och jobbar aktivt för att utveckla vårt teamarbete tillsammans med de boende.
Arbetsbeskrivning
Som biträdande enhetschef har du ett resultatansvar för personal-, arbetsmiljö, ekonomi- och verksamhetsfrågor. Du förväntas arbeta nära medarbetare och brukare och du leder och styr verksamheten resurseffektivt och med hög kvalitet mot uppsatta mål. Uppdraget innebär att du arbetar med budget, prognos och ekonomisk uppföljning och du ser den självklara kopplingen mellan dessa frågor och den egna verksamhetens utveckling, mål och uppdrag.
Teamet består av den boende, sjuksköterska, omsorgspersonal, sjukgymnast, arbetsterapeut och biträdande enhetschef.
Vi arbetar i tvärprofessionella team för att våra boenden ska få så bra förutsättningar som möjligt till en god omvårdnad.
Som ledare skapar du goda förutsättningar för delaktighet för medarbetare, brukare och närstående i ditt arbete att driva och utveckla verksamheten. Du kommer att ingå i ledningsgruppen med övriga biträdande enhetschefer för vård- och omsorgsboendet . Biträdande enhetschef rapporterar till enhetschef.
Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
- vidareutbildning inom ledarskap och organisationsutveckling är meriterande.
- flerårig och aktuell erfarenhet av ekonomi-, personal-. arbetsmiljö- och verksamhetsansvar.
- erfarenhet från äldreomsorg/socialtjänst.
- god kunskap om verksamhetens styrande lagstiftning (SoL och HSL).
- vana att arbeta med digitala verktyg.
- goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Övrigt
Vi använder oss av provanställning i 6 månader.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Enskede Årsta Vantör är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 100 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet.
Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 25 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.