OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bixia är ett av Sveriges största elhandelsföretag och har cirka 250 000 kunder över hela landet. Bixia ägs av tio regionala energibolag och omsätter cirka 2,3 mdkr. Bixia-koncernen omfattar två bolag och har sammanlagt cirka 120 medarbetare. Företaget har en stark lokal förankring och växer stadigt på den nationella marknaden.
Bixia arbetar aktivt för utvecklingen av närproducerad förnybar el och är ett av de elhandelsbolag som köper in mest småskaligt producerad el i Norden från drygt 1000 anläggningar. Energibranschen står inför många nya och spännande utmaningar där Bixias fokus är att vara en fortsatt stark och långsiktig aktör på den svenska och nordiska elmarknaden.
Bixia satsar nu i Nässjö och kommer att etablera ett helt nytt, unikt försäljningscenter på orten och söker nu nya kollegor som vill arbeta med försäljning inom elhandel. Här är det självklart kunden som står i centrum och som vi nu ska bygga upp en organisation kring, med stöd i människan, arbetsmiljön och tekniken. Vill du vara med och bygga vårt nya försäljningscenter tillsammans med oss?
Arbetsbeskrivning
Som kundtjänstmedarbetare besvarar du kundernas frågor via telefon, mail och via webben och bistår kunder med service och rådgivning inom Bixias produkter. Vanliga förekommande arbetsuppgifter innefattar att besvara kundfrågor, handlägga order, förfrågningar samt att arbeta aktivt med försäljning. Du ansvarar även för enklare utredningar och åtgärder kring avtal, fakturor och fakturering.
Tjänsten är en heltidsanställning som startar den 1 oktober. Dina arbetstider kommer att variera med arbetspass förlagda mellan klockan 08.30–20.00 på vardagar, även helger kan bli aktuellt längre fram. Du kommer att bli anställd som konsult hos Manpower men arbetet sker ute hos Bixia. Vi söker dig som har ambitionerna att på sikt bli en del av Bixia och för rätt person finns goda möjligheter att övergå i en anställning av kunden.
Vem är du?
Du brinner för service som resulterar i positiva effekter för både kunden och oss som leverantör. Du tror, precis som vi, att hög aktivitetsnivå genererar affärer och du har förmågan att planera och prioritera din tid. Mötet med kund värdesätter du högt som ett sätt att skapa goda relationer och affärer.
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av kundservice och trivs med kundkontakt över telefon. Du är en relationsbyggande person med en hög servicekänsla. Som person är du driven, målinriktad och duktig på att samarbeta. För att trivas i rollen behöver du tycka om att arbeta i ett högt tempo där engagemang genomsyrar vardagen.
Du talar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Det är även mycket meriterade om du även talar ett utav de största världsspråken t.ex. arabiska, spanska, portugisiska mm.
Vi ser det även som en fördel om du har erfarenhet ifrån elmarknaden sedan tidigare.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid.
Kontakt
Sök tjänsten via ansökningslänken. Registrera ditt CV via www.manpower.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande där av kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten? Ring Manpower Talent Center på 031-61 72 30.
Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020- 26 51 00.
Varmt välkommen med din ansökan!
Gilla oss på Facebook!
Kontaktpersoner på detta företaget
Christine Johanson
Camilla Norén
+46 40 660 63 24
Charlotte Åvall
Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Linda Göhlin
Charlotte Gustafsson
0470-74 55 90
Ulrika Demm
042 - 37 16 47
Sara Ernström
Lotta Dyrén
019-16 65 50
Linda Selin
0660-599 71