OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för arbetsmiljöfrågor och vill kombinera detta med HR-arbete? Då är detta rollen för dig!
Som BKMA och HR-samordnare kommer du att spela en central roll i att främja säkerhet, kvalitet och trivsel på arbetsplatsen hos ett byggföretag i Linköping. Välkommen in med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för kunds räkning en BKMA och HR-samordnare. Som BKMA och HR-samordnare kommer du att ha en central roll i att säkerställa att kundens projekt lever upp till standarder inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Du kommer att vara ansvarig för att implementera och övervaka BKMA-systemet samt att driva HR-relaterade initiativ och processer. I rollen som BKMA och HR-samordnare kommer du att ha en varierad arbetsdag som kombinerar fältarbete på olika arbetsplatser med administrativa uppgifter. Du kommer att vara ute på våra projekt för att övervaka och säkerställa efterlevnaden av BKMA-standarder samt för att stödja och samarbeta med personalen på plats. Samtidigt kommer en del av din tid att spenderas på kontoret med att hantera administrativa uppgifter relaterade till BKMA-processer, HR-frågor och dokumentation.
För att trivas och lyckas i rollen som BKMA och HR-samordnare, är det viktigt att du är en mångsidig och ansvarsfull person. Du bör vara välorganiserad och kunna arbeta på ett systematiskt sätt eftersom du kommer att ha ansvar för att hantera både BKMA-processer och HR-frågor. Kommunikation är också en nyckelkompetens då du behöver kunna kommunicera effektivt med olika intressenter, både internt och externt. Att vara flexibel är avgörande eftersom byggbranschen ofta innebär snabba förändringar och nya utmaningar. Du bör vara beredd att anpassa dig till olika situationer och möta dem med en positiv inställning. För att passa in i teamet förväntas du också vara en bra lagspelare och kunna samarbeta med olika avdelningar och kollegor inom företaget.
Du erbjuds
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Utveckling, implementering och uppföljning av BKMA-procedurer och riktlinjer
* Ansvara för att säkerställa att företaget efterlever relevanta lagar och regler inom byggbranschen
* Hantering av rekryteringsprocesser, personalutveckling och arbetsmiljöfrågor
* Samordning och kommunikation med olika intressenter, inklusive projektledare, underleverantörer och myndigheter
VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant eftergymnasial utbildning inom arbetsmiljö, HR eller en utbildning som bedöms som likvärdig
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med arbetsmiljöfrågor, företrädesvis inom bygg-eller fastighetsbranschen
- Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor och i dokumentationen kopplat till arbetet
- Har B-körkort, då det förekommer resor i tjänsten
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kvalitetsmedveten
- Strukturerad
- Samarbetsinriktad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231