Blandad supportroll inom onsite och service desk

Arbetsbeskrivning

Din nya tjänst

Gillar du att lösa olika IT-problem och möta människor ute på plats, samtidigt som du också gillar sitta och prata i telefon med användarna? I så fall har vi rollen för dig!

En av våra fantastiska kunder letar nu efter en person som vill ha en blandad roll som både supporttekniker via telefon och onsite-tekniker till deras trevliga supportteam.

Kunden är verksam inom elförsörjning och är en viktig aktör för hela Sverige. Eftersom el räknas som en samhällskritisk funktion så är säkerhet något som de värderar högt. Innan du börjar jobba hos kunden så kommer du att genomgå en bakgrundskontroll.

Kunden jobbar främst i en Windowsmiljö med glada och trevliga, interna användare. I arbetet ingår att avhjälpa användarna med alla möjliga IT-problem, allt ifrån installationer, konfigurationer etc till att byta ut hårdvara. Det kan handla om datorer, mobiltelefoner eller konferensutrustning.

Din bakgrund

Du har minst två års erfarenhet inom it-support, det kan vara antingen inom servicedesk eller onsite. Vi ser att du kommer från en servicedesk bakgrund där du jobbat med ärendehantering angående frågor inom infrastruktur. Du är duktigt på att bemöta människor. Du talar och skriver svenska flytande. Du tror också att du kommer att godkännas av kunden efter att de har gjort en bakgrundskontroll.

Du som person

Som person är du flexibel, social och serviceinriktad.

Arbetstider

8-17, vardagar

Placering

Sundbyberg



Din ansökan

Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.

Din nya arbetsgivare

Hos Thalamus kommer du bli erbjuden en fastanställning med kollektivavtal som IT-Konsult. Vi lägger stort fokus på att utveckla dina kunskaper och få dig att trivas.

Certifieringsmöjligheter inom Windows, nätverk och servrar finns i takt med att du växer i din roll. Vi har även event för att lära känna varandra och tycker att kommunikation är extremt viktigt.

Vi på Thalamus tror på en härlig gemenskap och en familjär känsla. Då du kommer jobba som IT-Konsult och vara stor del ute hos kund tycker vi att det är viktigt med trygghet. Vi erbjuder därför fast anställning och lön, där du både får trygghet när du är på och mellan uppdrag. Vi drivs av att utveckla människor och följa med deras resa inom IT och hoppas få möjligheten att träffa dig för att prata mer.

Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.

Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.

På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.

Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!



Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus IT Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 26 augusti 2022

Postadress

Gustavslundsvägen 137
Stockholm, 16751

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024