Blekingetrafiken söker Kundkoordinator

Blekingetrafiken söker Kundkoordinator

Arbetsbeskrivning

I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.

Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.

Om Blekingetrafiken

Vi vill skapa branschens bästa kundupplevelse vill du?
Blekingetrafiken har Sveriges 4:e nöjdaste kunder. Nu söker vi dig som med goda IT-kunskaper, nytänk och genuint engagemang som vill förbättra kundupplevelsen ytterligare.

Blekingetrafiken är en förvaltning inom Region Blekinge och är en politiskt styrd organisation. Vårt uppdrag är att bidra till att det ska vara enkelt att leva i Blekinge utan bil och målet är att fler ska välja att åka kollektivt. Verksamheten ansvarar för resande med buss, tåg, skärgårdstrafik, skolskjutsar, färdtjänst samt sjukresor. Här finns det en stor bredd av kompetenser; vi arbetar med trafikplanering, marknadsföring, information, affärsutveckling, verksamhetsutveckling, beställningsmottagning och kundservice. Vi har 43 medarbetare men vi sysselsätter ungefär 700 personer genom att trafiken är upphandlad så att andra trafikföretag kör på Blekingetrafikens uppdrag.

För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än resor. Blekingetrafiken är ett starkt varumärke och en attraktiv arbetsgivare. Tillsammans med kunder skapas möten och det bidrar till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner, där människor kan bo och leva med livskvalitet.

Som kundkoordinator är du en del av Blekingetrafikens kundservice inom Marknad- och försäljningsenheten. Närmsta chef är Rasmus Månsson som är Marknads- och försäljningschef. På enheten arbetar 16 personer.

ARBETSUPPGIFTER
Trots att Blekinge är ett relativt litet län har vi stor påverkan inom branschen och vågar ligga i framkant både när det gäller produkt- och tjänsteutveckling, trafikplanering, marknad och försäljning. Med rollen som Kundkoordinator är målet att vässa kundservicerelaterade uppdrag ytterligare.

Som kundkoordinator är du kontakt och bryggan mellan kunden och kundens upplevelser av våra tjänster. Stort fokus ligger att hantera kundfrågor som rör Blekingetrafikens nya biljettsystem, som ständigt är i utveckling, där du koordinerar kommunikationen till kund utifrån alla delar av verksamheten. Du har tillgång till flera olika tekniska system som kan behövas för att snabbt kunna hjälpa kunden. Självklart har du ett tätt samarbete med dina kollegor inom digital utveckling, trafikplanering, marknadsföring, försäljning och beställningscentral.

Viktigt i rollen är att erbjuda en service av högsta kvalitet och att man ger det lilla extra för kunden som är så avgörande för att vända en negativ upplevelse till det bättre. För att lyckas med uppdrag är snabbheten med att hantera kundkontakter via telefon, mail och andra förmedlingsplattformar för att löpande hjälpa kunden. För oss är det viktigt att kunden alltid får svar och återkoppling samt att varje kontakt ses som en möjlighet att skapa magi. Vi arbetar hela tiden med att skapa den bästa kundresan.

I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis att hantera förseningsersättningar. Du arbetar i flera olika system såsom kundärendesystem, biljettsystem, betalsystem och andra informationskanaler, exempelvis sociala medier och blekingetrafiken.se. Vi ställer höga krav på goda IT-kunskaper i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
För oss är det A och O att du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Det ska prata flytande svenska och engelska. Det ska ha flerårig erfarenhet av kundservicearbete och gärna teknisk support, samt minst genomförd gymnasieutbildning. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i olika IT-system samt att du har en god teknisk förståelse, men även goda kunskaper i grundläggande system som Officepaketet, Excel, Word, Outlook. För att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt bör du ha god kännedom om Blekinge.

Du är effektiv i ditt arbetssätt och lyhörd som person, vilket gör att du snabbt kan identifiera kundens behov. Du ligger steget före och kan avhjälpa situationer som annars hade påverkat kunden negativt. Att du är den som ansvarar för att ge kunden den hjälp den behöver, är något som driver dig och ger dig positiv energi

Viktigast av allt är att du är serviceminded ut i fingerspetsarna och alltid sätter kunden i fokus. Att du har ett genuint intresse för andra människor och att du får energi av mötet med kund. Är du lösningsfokuserad och pedagogisk kommer du nå långt. För att bli en av oss på Blekingetrafiken ska du vara strukturerad i ditt arbetssätt och ha god samarbetsförmåga.

Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.

ÖVRIGT
Vi kommer tillämpa löpande urval i rekryteringen.

Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Blekinge
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2020
  • Ansök senast: 21 oktober 2020

Besöksadress

Ronnebygatan 2
None

Postadress

Ronnebygatan 2
KARLSKRONA, 37132

Liknande jobb


26 november 2024